آرشیو سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۵۰۸۴
اقتصاد
۴

صهیونیست ها در راس شرکت های بذر و تراریخته

وزیر پیشین جهاد کشاورزی گفت: با پیوستن به کنوانسیون UPOV مخالفیم و تا جایی که زورمان برسد، جلوی آن را می گیریم، چراکه شرکت های صهیونیستی در راس آن قرار دارند و می خواهند هسته های ژنتیکی بذر دنیا را تحت انحصار خود قرار دهند و هر وقت دلشان خواست بذری را به ما بفروشند یا نفروشند.

به گزارش تسنیم، محمدرضا اسکندری وزیر پیشین کشاورزی در نشست خبری اظهار کرد: تجارت 50 درصد از بذر دنیا در دست هفت تا هشت شرکت است و مونستانتو که ماهیت صهیونیستی دارد، در راس آن است و این شرکت ها خود تولیدکننده سم هستند که مصرف سم را هم در کنار بذر ترویج می کنند، در حالی که خود مصرف بی رویه سم، زمینه بسیاری از بیماری ها در کشور شده است و با عضو شدن در این کنوانسیون مخالفیم و تا جایی که زورمان برسد، جلوی آن را می گیریم، چراکه خیلی نفعی برای ما ندارد. وی اضافه کرد: باید ظرفیت های خودمان را حفظ کنیم، چراکه اینها می خواهند هسته های ژنتیکی دنیا را در دست بگیرند و تحت انحصار خود قرار دهند و هر وقت دلشان خواست بذری را به ما بفروشند یا نفروشند.

وی افزود: در بخش کشاورزی نیز با وجود مشکلات کم آبی برخی به دنبال القای این تفکر هستند که ما نمی توانیم از ظرفیت بخش کشاورزی کشور استفاده کنیم. این در حالی است که برخی کشورها با وجود منابع بمراتب نامناسب تر، کشاورزی پیشرفته ای دارند.

وزیر پیشین کشاورزی ادامه داد: در سال های بعد از پیروزی انقلاب تفکر ما نمی توانیم در بخش های مدیریت برنامه ریزی کشور حضور بیشتری از ما می توانیم داشته است.

وی تصریح کرد: برای ایجاد یک واحد تولیدی باید چندین مجوز دریافت کرد و برای آن سال ها وقت گذاشت که این امر درواقع باعث می شود از ظرفیت های کشور بدرستی استفاده نشود.