آرشیو سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۵۰۸۴
فرهنگ: ادبیات و هنر
۱۰
نوار زرد

همکاری صمیمانه شکسپیر با رفقای ایرانی اش

لابد می دانید که چند سالی است حضور چهره ها روی صحنه، پای مخاطبان بسیاری را به سالن های تئاتر تهران باز کرده است؛ در نگاه نخست، شاید تازه ترین ساخته آتیلا پسیانی که «دیابولیک: رمئو و ژولیت» نام دارد هم جزو همین نمایش ها به نظر آید. اما اشتباه نکنید، هم نوید محمدزاده، هم بهرام افشاری و هم ستاره پسیانی که به عنوان چهره هایی شناخته شده در این نمایش حضور یافته اند، هر سه اساسا تئاتری محسوب می شوند هر چند بیشتر در میدیوم های دیگر چون سینما و تلویزیون درخشیده باشند. اما ماجرای نمایش «دیابولیک: رومئو و ژولیت» چیست؟ عرض می کنیم.

نمایش بهاری آتیلا پسیانی

نمایش «دیابولیک: رومئو و ژولیت» با طراحی و کارگردانی آتیلا پسیانی، از پانزدهم فروردین ماه در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفته است.

7

حالا روابط عمومی این نمایش خبر داده که این نمایش تا هفتم اردیبهشت ماه به اجرای خود پایان می دهد.

کار مشترک محمد چرمشیر و شکسپیر

آنقدر گفتیم و نوشتیم که این کارگردان های وطنی تئاتر چقدر قرار است متن های کلاسیک ادبیات نمایشی را بازاجرا کنند بی آن که چیزی به متن و اجرا بیفزایند که حالا هر کسی قرار است سراغ امثال شکسپیر و اینها برود، روایت شخصی از آنها به دست می دهد. نمایش «دیابولیک: رومئو و ژولیت» هم از همین دست نمایش هاست؛ محمد چرمشیر این نمایش را بر اساس اثر «رومئو و ژولیت» ویلیام شکسپیر نوشته است.

بچه های آتیلا

نوید محمدزاده، ستاره پسیانی، بهرام افشاری، خسرو پسیانی، اصغر پیران، نوید جهانزاده، روح ا... حق گوی لسان، ناز شادمان، مهدی صدر، دیانا فتحی، داوود ونداده و فاطمه نقوی بازیگران «دیابولیک: رومئو و ژولیت» هستند.

2 اجراهای سخت کار

دیگر عادی و پذیرفته شده است که حتی نمایش های سنگین در روز، دو یا چند نمایش روی صحنه بروند. «دیابولیک: رومئو و ژولیت» هم همین طور است. این نمایش در 2 نوبت ساعت 20 و 22 اجرا می شود.