آرشیو چهار‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۶۷۵۸
سیاسی
۳

فاضل میبدی: راه حل مشکلات، گفت وگو در داخل و خارج است

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم، یکی از آفت ها و تهدیدهای بزرگ کشور را گفت وگو نکردن در عرصه عمومی و قبول نداشتن جریان های سیاسی از سوی یکدیگر دانست و گفت: کشورها در مسائل اختلافی با یکدیگر مذاکره و گفت وگو می کنند و سعی می کنند که مواضع خود را حفظ کنند، چرا که در این مذاکرات و گفت وگوها بسیاری از مشکلات حل می شود، بنابراین در عرصه داخلی هم باید این کار انجام شود. به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدتقی فاضل میبدی با بیان اینکه هرکس در هر عرصه و جایگاه سیاسی باید احتمال بدهد که فرد مقابل او درست بگوید، تصریح کرد: متاسفانه در جامعه ما احتمال درستگویی رقیب و اشتباه فکر کردن من وجود ندارد، فکر می کنیم هر چه ما می گوییم درست و هرچه دیگری می گوید، غلط است. انحصارطلبی جناح های سیاسی همیشه از این بابت بوده که آفت بسیار بزرگی است.

وی با بیان اینکه هیچ زمانی نبود که پیامبر(ص) با مخالفان خود مخالفت کند و آنان را از عرصه خارج کند، بلکه آنان را با ادله قوی متقاعد می کرد، اضافه کرد: بنابراین هنوز هم دیر نشده و باید در عرصه های مختلف به مردم نشان دهیم که اهل یک قبله، قبیله و ملت هستیم. یکی از مشکلات کشور ما تک صدایی است یعنی هر گروهی که به حکومت می رسد، می خواهد صدای او بیشتر باشد که اینجا مشکل پیدا می شود.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه اکنون باید به هر روشی که شده با منطق گفت وگو و مذاکره با دنیا سعی کنیم، گفت: برجام شکست نخورد و کسی از برجام خارج نشود، راهی هم جز گفت وگو نداریم. نمی توانیم بجنگیم با منطق موشک هیچ چیزی حل نمی شود بلکه فقط با منطق گفت وگو مشکلات قابل حل است.