آرشیو چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۶۷۸۱
صفحه آخر
۲۴

مجازستان

جوی خون

کشتار ده ها فلسطینی از سوی نیروهای رژیم صهیونیستی، بازتاب گسترده ای در فضای مجازی داشت. بسیاری از کاربران ضمن محکومیت این کشتار، از سکوت سازمان های بین المللی در زمینه این جنایت انتقاد کردند. همچنین این کاربران همزمانی آغاز به کار سفارت امریکا در بیت المقدس و سالروز تاسیس رژیم صهیونیستی با به راه انداختن جوی خون فلسطینی ها را لکه ننگی برای امریکا و رژیم صهیونیستی دانستند.

کمک به فیلترینگ

پایین آوردن سرعت اینترنت در کشور مورد انتقاد برخی از کاربران فضای مجازی قرار گرفت. از دیدگاه آنها این اقدام نشانگر شکست در فیلترینگ تلگرام بوده که وزیر ارتباطات نیز با ارائه آمار یک میلیون ترک کننده تلگرام، به طور تلویحی آن را تایید کرد. «در چنین شرایطی با کم کردن سرعت نت به کمک فیلترینگ تلگرام رفته اند.»

مخالفت نادرست

تعیین جایزه مالی از سوی یک سازمان دانشجویی برای تخریب سفارت امریکا در بیت المقدس بازتاب گسترده ای در فضای مجازی داشت. بسیاری از کاربران ضمن مخالفت با اقدام امریکا در گشایش سفارت در بیت المقدس، اتخاذ چنین شیوه ای (اعطای جایزه برای تخریب) را برای مخالفت با اقدام امریکا نادرست دانستند که می تواند مورد بهره برداری سیاسی دشمنان قرار گیرد.

حذف شایستگان

برخی کاربران فضای مجازی با اشاره به رواج عبارت «عذر خواهی» در ادبیات سیاسی روزهای اخیر، نوشتند:افرادی که در حذف شایستگان در انتخابات دوره های گذشته مجلس و ریاست جمهوری، تحصیل در دانشگاه ها و... نقش داشتند، باید از پیشگاه ملت عذرخواهی کنند.

بیکاری مجازی

برخی کاربران فضای مجازی که از طریق فعالیت در این حوزه درآمد داشته اند و اکنون در پی فیلترینگ تلگرام و کم شدن سرعت نت کار و درآمد خود را از دست داده اند، از شرایط موجود در فضای مجازی ابراز نارضایتی کردند. این کاربران از مقام های مسئول خواسته اند، نتایج و پیامدهای فیلترینگ تلگرام را بررسی و تصمیم مقتضی اتخاذ کنند.