آرشیو چهار‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۰۷
اخبار کشور
۲

کیهان و خوانندگان

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر

33916546 تمام ساعات شبانه روز

سامانه پیام کوتاه 30002323

* مجلس خبرگان رهبری از مسئولان اجرایی برجام خواسته است که از ملت عذرخواهی کنند. اگرچنین کاری را دولت نکند قطعا ظلم به ملت است و فردای قیامت باید پاسخگو باشد. تعجب آور است که بیانیه صادر می کنند و پیش بینی کنندگان وضعیت فعلی و ناصحان روزهای مذاکره را به عذرخواهی به سبب پیش بینی صحیح و نصیحت های خیرخواهانه شان دعوت می کنند!

ابوالقاسمی از قم و عباسی از تهران و سرهنگ مشایخی

* در فرهنگ اسلام اصرار برگناه و توجیه گناه،نیز گناه است. از اصرار بر برجام سراسر خسارت و ننگ و توجیه زیانها، دست بردارید و با شهامت همان گونه که رئیس مجلس خبرگان رهبری از شما خواسته است، از ملت عذرخواهی کنید که قطعا عزت شما در عذرخواهی است.

طباطبایی

* با خسارتی که در برجام به مردم وارد شد عذرخواهی بی فایده است و کم ترین کار استعفا است.

ایزدی- تهران

* در دنیا مرسوم است وقتی مسئولی در کار خود ناتوان است یا عملکرد مثبتی نداشته است از مردم عذرخواهی و استعفاء می کند. اما در ایران چگونه است امضاءکنندگان برجام با این همه خسارت که به کشور تحمیل کرده اند همچنان در راس امورند و از منافع ملی سخن می گویند و حتی به بزرگانی که آنها را به عذرخواهی از مردم دعوت کرده اند حمله ور می شوند!

بخشنده - رشت

* دولتی ها و روزنامه های زنجیره ای حامی دولت تلاش دارند به مخاطبین القاء کنند مذاکرات برجام زیرنظر رهبری انجام شده است در حالی که اگر به هشدارهای رهبری گوش می دادند و عمل می کردند این همه خسارت به کشور وارد نمی شد. رهبری با تعیین شروط مشخص و معلومی با برجام موافقت کردند. چرا به این شروط عمل نشد؟

83670919 و 62710914

* برجام نمونه بارز بی تدبیری دولت است بدین خاطر که آمریکا نه تنها به برجام پایبند نبود بلکه بعد از خروج از برجام هزینه خروجش را هم از مردم ایران گرفت. چون آن برجام که این آقایان آن را امضا کردند و شروط رهبر معظم انقلاب را نادیده گرفتند به آمریکا اجازه می داد با چنین گستاخی رفتار کند.

49780918

* عذرخواهی مسئولین از مردم در مورد برجام از آن جهت لازم است که معیشت و اقتصاد را در گرو تحقق تعهدات کشورمان در تخریب برنامه هسته ای قرار دادند. رهبری از همان ابتدا بدبینی خود را نسبت به مذاکرات اعلام کرده بودند اما این آقایان بر این باور بودند که باید با کدخدا بست.

2811021

* رهبر معظم انقلاب راه را نشان داده اند معنا ندارد دولت در برجام شکست خورده باقی بماند. مسئولان چند بار می خواهند از یک سوراخ گزیده شوند؟ چرا خروج اروپا در سال 84 از انجام تعهدات خود برای این دولت درس عبرت نشده است.

47840917

* از نمایندگانی که به قرارداد fatf رای دادند سوال می کنم مگر ما عضو اینترپل نیستیم و طبق قوانین بین المللی نباید مجرمین را به ما تحویل دهند. پس چرا خاوری را به ما تحویل ندادند؟ چرا این قدر با نقشه های دشمن ساده اندیشانه برخورد می کنید؟

طاهری- اصفهان

* آقای لاریجانی اظهار داشته 2 ماه روی برجام کار شد نه 20 دقیقه. عرض می کنم بله هر ماه روی آن کار شد و یک طرفه بودن و ایرادهای آن مطرح شد. ولی چرا به رغم اصرار برخی از نمایندگان غیرتمند اجازه اصلاح آنها را ندادید که آقای ظریف اظهار کند حتی قادر نیستیم یک حساب بانکی در اروپا باز کنیم؟!

95900914

* اروپا اگر هنری داشت اقتصاد بحران زده خود را نجات می داد. هر روز شاهد تظاهرات هزاران شهروند اروپایی به خاطر نسخه بد اقتصادی دولتهایشان هستیم. گره زدن اقتصاد و مشکلات کشور این بار با اروپا خود اشتباهی دیگر است که فهمیدنش سواد سیاسی نمی خواهد. ایران دارای پتانسیل های بسیار بالایی است که برای شناسایی آن کافی است باور کنیم و غرب را بهشت آرزوها ندانیم.

12830918

* آمریکا از برجام که به گفته دولتمردان توافقی بین المللی است خارج شد پس چرا دولتمردان نسبت به اعتراضی که دارند صحبتی از مجازات آمریکا نمی کنند؟ مجازات این نقض عهد در برجام چیست؟ اصلا چنین چیزی را درباره موجود شرور و بدسابقه ای مثل آمریکا در برجام گنجانیده بودید که آن طور با اطمینان صحبت می کردید؟

26680912

* آقای علی مطهری باید به این موضوع هم اشاره می کرد که تصویب برجام ظرف 20 دقیقه در مجلس چنین فاجعه ای را هم به بار می آورد. چون عدم کارشناسی و بررسی دقیق متن توافق تمام سنگینی کفه ترازوی منافع برجام را به سمت دشمن برد و مشتی وعده بی پشتوانه را تحویل ملت ایران داد. همه نمایندگانی که اسباب تصویب برجام در مجلس را فراهم کردند باید به مردم معرفی شوند. مگر نه اینکه دانستن حق مردم است؟

86430919 و 17000936

* اگر کارمندی در دولت در محل کار خود دچار قصور و تقصیر شود، به تخلفات اداری معرفی می شود. آیا نباید امضاکنندگان برجام پرخسارت مورد بازخواست قرار بگیرند که به رغم پیش بینی این عاقبت برای برجام در جلسات کمیته برجام توسط کارشناسان زبده، بازهم به برجام رای دادند.

64060912

* قرار بود برجام در کتب درسی گنجانده شود! بله خیلی خوب است این عبرت بزرگ با دستاوردهای خسارت محض، در کتاب های درسی تدریس شود تا آیندگان از فاجعه ای که برخی از سیاسیون به بار آورده اند با خبر شوند.

حسامی

* تلاش اروپا برای حفظ لاشه برجام برای به زانو درآوردن ایران است. دولت آقای روحانی نباید بیش از این موجبات تحقیر ملت در مقابل بیگانگان را فراهم سازد هرچه زودتر از برجام شکست خورده خارج شویم بهتر است.

55910912

* تنها کار سه کشور اروپایی این است تکه نانی از شیطان بزرگ بگیرند تا دستگاه دیپلماسی ما را به دنبال خود بکشند تا دست بند برجام را محکم تر از قبل کنند ولی هرگز از آن تکه نان به طرف مقابل ندهند! اما این بار ملت در برابر خطر خسارت مجدد کشور، آتش به اختیار عمل خواهد کرد!

بخشی پور

* آقای روحانی به جای اینکه پاسخ سوالات مردم در مورد فرجام برجام را بدهند تضمین پایبندی به اجرای تعهدات را به غرب داده اند!، مطالبات مردمی ناشی از وعده های برجامی گویا در دستور کار دولت نیست!

24700919 و 98910918

* وحدت همه گروه ها تنها داروی شفابخش و حلال تمام مشکلات است اما این وحدت باید حول محور ولایت شکل گیرد. نظام 5 سال با جناح منفعل همراهی کرد و ثمرات تلخ و هزینه های سنگین آن را با تمام وجود احساس کرد. دیگر هیچ عذر و بهانه ای برای شیفتگان غرب وجود ندارد. دیدیم هرچه عقب نشینی کردیم و ضعف نشان دادیم، هزینه مقاومت سنگین تر شد. پس همگی حول محور ولایت مجتمع شویم تا مقاومت با سرعت بیشتر و هزینه کمتر به راه خود ادامه دهد.

دولابی

* من یک واحد 50 متری را در بنگاه مسکن اجاره کردم و قرارداد به امضای طرفین رسید و 10 درصد جریمه برای خطاهای احتمالی قرار دادیم. مگر می شود صنعت هسته ای کشور را به باد بدهی و تبصره ای برای منافع کشورت نگذاشته باشی! کاسبان برجام چه پاسخی دارند؟!

21270912

* آقای روحانی! آقای ظریف! آقای صالحی صاحب قسم های جلاله! راکتور هسته ای اراک را با بتن پر کردید و قلب 80 میلیون ایرانی را به درد آوردید، منتقدان را به تمسخر گرفتید، اورانیوم 20 درصد را نابود کردید، حال که حقیقت روشن شده، از ملت عذرخواهی کنید و ویرانه ها را از نو بسازید. به اروپای بدعهد دل نبندید که حکایت اینها مثل سگ زرد برادر شغال است.

55300936 و 28460935

* با خروج آمریکا از برجام و دست خالی نگه داشتن ایران هنوز دولتمردان ما خواب باغ گلابی را می بینند. موضع گیری عزتمندانه در این مورد موضع گیری انقلابی رهبری است که خطاب به دشمن قسم خورده ملت ایران فرمودند آقای ترامپ غلط می کنی.

80850912

* درود بر ارتش مقتدر و دشمن شناس سوریه و جبهه مقاومت که در پاسخ خیره سری جنگنده های رژیم جعلی صهیونیستی بیش از 50 موشک به مناطق حساس نظامی اطلاعاتی این رژیم کودک کش شلیک و ضمن درهم شکستن پروژه صهیونیستی گنبد آهنین، به حامیان غربی این ددمنش فهماند، امروز امنیت این رژیم جعلی شکننده ترین وضع را دارد و اگر شیطنت نماید حیفا و تل آویو با خاک یکسان خواهد شد.

54110918