آرشیو چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۳۱۴۹
جهان
۷

رویداد

تمایل ترامپ به حل بحران قطر و همسایگانش

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا پس از دیدار مایک پمپئو، وزیر خارجه این کشور و عبدالله بن زاید آل نهیان، همتای اماراتی او، آمده است: پمپئو در دیدار با این مسئول اماراتی تاکید کرد دونالد ترامپ (رئیس جمهور آمریکا) پیش از آغاز نشست سران کشورهای عرب خلیج فارس و آمریکا، امیدوار است همه طرف ها به شکلی سازنده در این نشست که هنوز زمان و محل برگزاری آن مشخص نشده، حضور یابند.

پرونده شهرک سازی ها در لاهه

رهبری فلسطین اعلام کرد تصمیم دارد فورا پرونده شهرک سازی ها را به دادگاه کیفری بین المللی در لاهه ارجاع دهد. به گزارش ایسنا، به نقل از سایت ارم نیوز، صائب عریقات، دبیرکل کمیته اجرائی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف)، در کنفرانسی در شهر رام الله تاکید کرد رهبری فلسطین تصمیم دارد شورای امنیت را به برگزاری نشستی فوق العاده دعوت کند.

وعده ماهاتیر محمد برای کناره گیری از قدرت

ماهاتیر محمد که به تازگی به عنوان نخست وزیر مالزی انتخاب شده، اعلام کرد ممکن است تنها یک یا دو سال در پست نخست وزیری حضور داشته باشد و پس از استعفا، در پشت پرده ایفای نقش خواهد کرد.

تمدید وضعیت فوق العاده در یمن

دولت آمریکا وضعیت فوق العاده اعلام شده درباره یمن را برای یک سال دیگر تمدید و اعضای سابق دولت مستعفی یمن و کشورهای دیگر را به تهدید امنیت و ثبات این کشور و نیز تهدید امنیت ملی آمریکا متهم کرد.

نشست وزیران دفاع و خارجه روسیه و مصر

وزرای خارجه و دفاع روسیه و مصر در راستای ارتقای سطح روابط، نشستی را در مسکو برگزار کردند. در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: مذاکرات در فضایی سازنده و مثبت برگزار شد و این مذاکرات نشان دهنده استراتژیک بودن روابط روسیه و مصر است.