آرشیو چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۰۷
اخبار کشور
۳

روحانی هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید لبنان: ایران به حمایت های خود از دولت و ملت لبنان در برابر اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی ادامه می دهد

رئیس جمهور کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران به حمایت های خود از دولت و ملت لبنان برای مقاومت در برابر گروه های تروریستی و اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان روز سه شنبه هنگام دریافت استوار نامه حسن عباس سفیر جدید لبنان در تهران، با اشاره به اهمیت حفظ امنیت و ثبات لبنان به عنوان یک کشور بسیار مهم خاورمیانه گفت: جمهوری اسلامی ایران به حمایت های خود از دولت و ملت لبنان برای مقاومت در برابر گروه های تروریستی و اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داد.

رئیس جمهور با ابراز خرسندی از همزیستی مسالمت آمیز پیروان ادیان و مذاهب مختلف در لبنان، انتخابات اخیر در این کشور را نشان دیگری از اداره لبنان براساس مردمسالاری و نظر مردم دانست و گفت: امیدواریم این انتخابات، وحدت در لبنان را بیش از پیش تقویت، روند شکوفایی اقتصادی این کشور را فراهم و روابط تهران – بیروت را مستحکم تر سازد.

«حسن عباس» سفیر جدید لبنان در تهران نیز در این دیدار با تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهور، تاکید کرد که لبنان مصمم است روابط خود را با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه ها گسترش و توسعه دهد.

رئیس جمهور همچنین هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید اکردیته استونی، با اشاره به روابط دوستانه و صمیمانه ایران و استونی، گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده توسعه همه جانبه مناسبات و همکاری های فی مابین با استونی است.

روحانی از سوی دیگر هنگام دریافت استوارنامه «همیش مک مستر» سفیر جدید نیوزیلند گفت: خروج دولت آمریکا از توافق برجام و انتقال سفارتخانه اش به قدس شریف دو اشتباه بزرگ و تاریخی واشنگتن است.