آرشیو چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۰۷
اخبار کشور
۳

در آئین رونمایی از اقدامات مرکز فناوری اطلاعات آستان قدس رضوی

حجت الاسلام رئیسی: پیام رسان های داخلی باید آغازی برای حرکت عظیم در فضای مجازی باشند

دستاوردهای مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی آستان قدس رضوی امروز طی مراسمی با حضور تولیت آستان قدس رضوی رونمایی شد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در آئین رونمایی از اقدامات مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی آستان قدس رضوی با بیان اینکه تسهیل شرایط زیارت زائران بارگاه قدس رضوی یکی از مهم ترین رسالت های آستان قدس رضوی است اظهار داشت: آستان قدس رضوی تلاش دارد با استفاده از تکنولوژی روز و ظرفیت فضای مجازی شرایط توزیع عادلانه امکانات و تشرف راحت تر زائران را فراهم آورد و در این راه نیازمند همکاری و همراهی مسئولان و دستگاه های ذی صلاح هستیم.

وی ادامه داد: اقدامات بسیار خوبی در مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی آستان قدس رضوی برای خدمت رسانی به زائر در جهت فراهم آوری شرایط یک زیارت دلنشین انجام شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلح نظام گفت: امروز با همکاری نیروهای جوان، متخصص، متعهد و مومن توانسته ایم بسیاری از امور اداری و درون سازمانی آستان قدس رضوی را مبتنی بر فناوری های نوین ساماندهی کنیم.

نباید در بستر اطلاعاتی و ارتباطی فضای مجازی منفعلانه رفتار کنیم

رئیسی گفت: اگر چه غرب آغازگر در فضای مجازی بوده اما ما نیز باید در این فضا نقش آفرین باشیم، نباید در بستر اطلاعاتی و ارتباطی فضای مجازی منفعلانه رفتار کنیم تا دیگران برای ما برنامه ریزی کنند و بستر فراهم سازند.

وی با تاکید بر اینکه جوانان با استعداد و متخصص ایرانی می توانند در توسعه و ارتقای فضای مجازی سهیم باشند، ابراز کرد: در حوزه فضای مجازی و جهان شبکه ای باید گام های موثرتری برداشته شود و مردم و نظام مقدس اسلامی باید سهم جدی از این فضا در سطح جهان داشته باشند.

وی گفت: پیام رسان های داخلی باید یک آغاز برای حرکتی عظیم در حوزه فضای مجازی و فناوری اطلاعات باشند، نباید به برخورداری از چند پیام رسان بسنده شود بلکه باید حوزه نفوذ خود را در بخش ها و جنبه های مختلف فضای مجازی توسعه و ارتقا بخشیم.