آرشیو چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۴۳۲۹
بورس
۹
جنب پل حافظ

تداوم رشد شاخص سهام زیر فشار عرضه

همایون دارابی

دنیای اقتصاد: بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته با وجود افزایش عرضه سهام با رشد شاخص کل مواجه بود. در بازار دیروز چهار روز رشد قیمت سهام زیر مجموعه گروه خودرویی، زمینه افزایش عرضه ها را در این گروه فراهم کرد تا اکثر نمادهای این گروه با عرضه های سنگین صف های خرید خود را از دست بدهند. در همین حال هر چند بازار با افول ستاره اقبال گروه انبوه سازی به سمت گروه قندی متمایل شد اما به نظر می رسد بازار به زودی با محکی از میزان نقدینگی مواجه خواهد شد. امری که نشان خواهد داد آیا نقدینگی کافی وارد بازار سرمایه شده است یا خیر؟

در این شرایط دیروز بازار با رشد 202واحدی شاخص کل مواجه شد و با این رشد بیش از 2/ 0 درصدی در پایان بازار به رقم 94هزار و 906واحد رسید تا شانس رسیدن شاخص به ورای مرز 95هزار واحد افزایش یابد. در همین حال دیروز شاخص کل هموزن نیز با رشد 55/ 0 درصدی به رقم 17هزار و 116واحد رسید.

در گروه پتروشیمی، دیروز مجمع دو شرکت مهم پتروشیمی زاگرس و مبین برگزار شد که دو شرکت به ترتیب 740و 105تومان سود نقدی میان سهامداران خود تقسیم کردند.در بازار دیروز همچنین سهام دو شرکت صف فروش سیمان مازندران و سیمان اصفهان مشمول رفع گره معاملاتی شد.در گروه خودرویی مسوول بازاریابی و فروش سایپا - سیتروئن اعلام کرد: تولید نخستین خودروی پسابرجامی سایپا با داخلی سازی 20 درصدی در سایت کاشان آغاز شده و شهریور ماه به بازار عرضه می شود.نیکلاس روتریگر در حاشیه برنامه آزمایش رانندگی خودروی سیتروئن سی 3 گفت: آزمایش های نهایی این خودرو به زودی انجام می شود. داخلی سازی موتور خودروی C3 و گیربکس دستی آن در برنامه این شرکت قرار دارد، برخی قطعات این خودرو برای داخلی سازی نیازمند حضور قطعه سازان قدرتمند و برخوردار از دانش و فناوری لازم است که اکنون چنین شرایطی موجود نیست.