آرشیو چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۳۱۴۹
سیاست
۱۵

در نشست فراکسیون امید بررسی شد

نحوه ورود به انتخابات هیئت رئیسه

سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی از بررسی نحوه ورود فراکسیون به انتخابات هیئت رئیسه در نشست شورای مرکزی خبر داد. بهرام پارسایی با اشاره به برگزاری جلسه شورای مرکزی فراکسیون امید به ریاست محمدرضا عارف گفت: در این جلسه که صبح دیروز پیش از جلسه علنی مجلس برگزار شد، آقای حسین زاده به عنوان مسئول کمیته بررسی انتخابات هیئت رئیسه گزارشی از اقدامات و جلسات برگزارشده را ارائه کرد.

به گزارش ایسنا او افزود: همچنین نمایندگان و اعضای فراکسیون نظرات خود را در رابطه با نحوه ورود فراکسیون به انتخابات هیئت رئیسه مطرح کردند که این نظرات عمدتا بر اساس تجربیات گذشته بود. پارسایی ادامه داد: گزاره های مختلفی دراین باره وجود دارد و به نظر می رسد بعد از اینکه این موارد در شورای مرکزی و مجمع عمومی مطرح شد، در این رابطه جمع بندی صورت می گیرد. سومین انتخابات هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ششم خردادماه سال جاری برگزار می شود. در انتخابات سال گذشته فراکسیون امید توانست، سه کرسی هیئت رئیسه را از آن خود کند که از این سه کرسی، دو کرسی آن نواب اول و دوم رئیس بودند؛ یعنی مسعود پزشکیان و علی مطهری. محمدعلی وکیلی هم عنوان منشی هیئت رئیسه را از آن خود کرد. سخنگوی فراکسیون امید مجلس در بخش دیگر سخنانش گفت: در مورد موضوع آتش زدن برجام و پرچم آمریکا در صحن مجلس، اعضای فراکسیون معتقد بودند که ممکن است مردم این موضوع را به حساب کلیت مجلس بگذارند، به هرحال این کار خلاف قانون و خلاف عرف بوده و سکوت هیئت رئیسه در آن روز جای سوال دارد و دستاویزی برای مخالفان برجام و نظام شده که از آن بهره برداری کنند. به هرحال این وظیفه هیئت رئیسه و رئیس مجلس بود که از این اتفاق جلوگیری می کردند، چراکه این موضوع به جایگاه مجلس لطمه وارد کرد.

پارسایی همچنین از پیشنهاد اعضای فراکسیون امید برای تهیه بیانیه ای در صحن مجلس در رابطه با حمله رژیم صهیونیستی به فلسطین خبر داد.