آرشیو چهار‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۰۷
حوادث - اخبار کشور
۱۱

ربایندگان بازرگانان عراقی دستگیر شدند

جانشین فرمانده انتظامی البرز از دستگیری ربایندگان دو تاجر تبعه عراقی در کمتر از چهار ساعت در این استان خبر داد.

سرتیپ سیدجعفر حسینی درگفت وگو با ایرنا اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر آدم ربایی دو تبعه کشور عراق در شهرک بنفشه کرج، پیگیری موضوع آغاز شد.

وی اضافه کرد: طبق اظهارات شاکیان مشخص شد که گروگان ها دو تبعه عراقی و از شرکای تجاری آنها هستند که از اواسط اردیبهشت ماه مهمان آنها بوده و در پی تماس تلفنی افراد ناشناس با این افراد و سپس ملاقات حضوری در تهران به اتفاق آنها به رستورانی در فردیس مراجعه کرده و از آن پس گوشی تلفن آنها خاموش است.

جانشین فرمانده انتظامی البرز گفت: شکات در ادامه اذعان داشتند که در ساعت 14 روز بعد از حادثه فرد ناشناسی با آنها تماس گرفته و اعلام کرد که افراد ربوده شده نزد آنها هستند و برای آزادی آنها باید در همان روز مبلغ سه میلیارد ریال به صورت نقد و یا به حساب اعلامی واریز کنند، در غیر این صورت گروگان ها به قتل خواهند رسید.

حسینی خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت موضوع دستگیری متهمان و رهایی گروگان ها در دستور کار قرار گرفت و پس از چندین مرحله قرار ملاقات طرفین و حضور گروگانگیران برای دریافت پول، خودرو متهمان شناسایی شد.

وی بیان کرد: ماموران با انجام اقدامات فنی مسیر خودرو را ردیابی کرده و همان شب طی عملیات پلیسی متوقف و راننده آن دستگیر شد.

حسینی افزود: ماموران بلافاصله به محل استقرار گروگان ها اعزام شده و پس از دستگیری شش آدم ربا در کمتر از چهار ساعت از وقوع حادثه، دو گروگان را در صحت و سلامتی کامل آزاد کردند.

وی گفت: متهمان دستگیر شده به همراه پرونده تشکیل شده تحویل مراجع قضایی شدند.