آرشیو چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۰۷
ورزشی
۹

جایزه ویژه ای که درحد وعده باقی ماند

کمیته ملی المپیک دنبال کفش طلا!

کمیته ملی المپیک منتظر رای دادگاه است تا بتواند شرکت کفش ملی را مجبور کند به وعده 2 سال و 18 روز پیش خود عمل کند.

کمیته ملی المپیک پیش از المپیک ریو با چند شرکت تفاهم نامه هایی را امضا کرد تا بتواند برای مدال آوران المپیک پاداش هایی را بگیرد. یکی از تفاهم نامه هایی که آن زمان خیلی به چشم آمد وعده شرکت کفش ملی بود که منوچهر صالحی مدیرعامل وقت آن زمان داد. او در زمان امضاء تفاهم نامه اعلام کرد به طلایی های المپیک ریو هر کدام یک جفت کفش طلا به وزن یک کیلوگرم و به قیمت حدود 100 میلیون تومان اهدا می شود.

این تفاهم نامه در 7 اردیبهشت سال 1395 به امضا رسید و صالحی عنوان کرد در شهریور همان سال در مراسمی این کفش ها به طلایی های المپیک اهدا می شود. اما پس از المپیک هیچ خبری از تحقق این وعده کفش ملی نشد و با تغییر مدیرعامل آن نیز کلا این ماجرا از سوی این شرکت به فراموشی سپرده شد.

البته کمیته ملی المپیک زمانی که متوجه شد خبری از کفش طلا نیست، از این شرکت شکایت کرد و البته هنوز هم پرونده در جریان است و دادگاه هنوز رای نهایی را صادر نکرده است. احتمالا در یکی، دوماه آینده تکلیف این ماجرا هم مشخص می شود.

آن زمان کفش ملی توانست خود را با این وعده بر سر زبان ها بیندازد و به نوعی از این وعده برای تبلیغ خود استفاده کرد اما در نهایت وعده ای بدون تحقق نصیب سه طلایی المپیک ریو شد. البته قهرمانان المپیک (کیانوش رستمی، سهراب مرادی و حسن یزدانی) هم به نظر می رسد دیگر از رسیدن به این پاداش ناامید شده اند.

با این حال امیدواریم این ماجرا برای مسئولان ورزش ایران درسی شده باشد که در امضاء چنین تفاهم نامه هایی شروط سفت و سخت تر بگذارند تا حداقل مجبور نباشند بعد از دوسال در دادگاه پیگیر تحقق وعده ها باشند.