آرشیو چهار‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۵۱۰۷
حوادث
۱۹

دزد شب رو به داروی بیماران سرطانی رحم نکرد

همزمان با سرقت 120 میلیون تومان داروهای شیمی درمانی از داروخانه یکی از بیمارستان های دولتی تهران، یک مظنون در این باره بازداشت شد.

به گزارش جام جم، چندی پیش نماینده حقوقی یکی از بیمارستان های دولتی تهران با حضوردر پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت با طرح شکایتی اعلام کرد داروخانه بیمارستان مورد دستبرد شبانه قرار گرفته است.

وی به افسر تحقیق گفت: هر روز از صبح داروخانه بیمارستان فعالیتش را آغاز می کند و تا ساعت 20 و30 دقیقه ادامه دارد. شب گذشته کارکنان داروخانه بعداز پایان کارشان در را قفل کرده و به خانه هایشان رفتند اما امروز زمانی که برای انجام کار روزانه وارد داروخانه شدند، مشاهده کردند وسایل داروخانه به هم ریخته و از قفسه ای که مربوط به داروهای بیماران سرطانی است، سرقت شده است. ارزش این داروها 120 میلیون تومان بود.

وقتی دوربین مداربسته داروخانه را بازبینی کردیم، متوجه شدیم مردی که کلاه نقابدار به سرش گذاشته وماسک بهداشتی به صورتش زده، درحالی که کلیدی به دست دارد، ساعت 21 و 30 دقیقه وارد داروخانه شده و به سمت قفسه داروهای شیمی درمانی رفته و از آنجا سرقت کرده است.

با شکایت وی، تحقیقات پلیسی از کارکنان بخش داروخانه بیمارستان آغاز و معلوم شد که آنها نقشی در این سرقت نداشته اند. جست وجوها ادامه داشت تا این که با گذشت دو ماه از این ماجرا، چند روز پیش مسئولان حراست بیمارستان مردی را هنگام سرقت دو کارتن تجهیزات پزشکی از محل کارشان شناسایی کردند و او بازداشت شد.

ماموران با حضور در بیمارستان و تحقیقات از مسئولان آنجا متوجه شدند که این مرد را هنگام سرقت دو کارتن تجهیزات پزشکی که ارزش میلیونی داشته در محوطه بیمارستان دیده و مانع فراروی با اموال سرقتی شده اند.

متهم درجریان تحقیقات به افسر تحقیق گفت: من از کارگران پیمانکاری بودم که با این بیمارستان در زمینه جا به جایی و انتقال تجهیزات پزشکی کار می کرد. برای انتقال تجهیزات پزشکی به بیمارستان آمدم که هنگام جا به جایی وسایل دو کارتن از تجهیزات را دزدیدم تا در بازار آزاد بفروشم و پول زیادی نصیبم شود که ماجرا لو رفت و بازداشت شدم. اما در سرقت از داروخانه بیمارستان نقشی نداشتم.

با توجه به اظهارات این متهم، تحقیقات از او برای رازگشایی از دیگر جرایم وی در پلیس آگاهی تهران ادامه دارد.