آرشیو چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۵۱۰۷
حوادث
۱۹

240 دقیقه عملیات برای رهایی گروگانان عراقی

شش مرد گروگانگیر که با ربودن بازرگانان عراقی قصد اخاذی 300 میلیونی از شرکای آنها را داشتند، در عملیات ضربتی پلیس استان البرز دستگیر شدند.

به گزارش جام جم، اواخر هفته گذشته افرادی با مراجعه به پلیس آگاهی استان البرز ماجرای گروگانگیری 300 میلیونی را فاش کردند. آنها در شکایت خود گفتند: دو تاجر عراقی، به عنوان شرکای تجاری از 15 اردیبهشت مهمان ما بودند. دو روز قبل، تجار عراقی با افرادی در تهران قرار ملاقات داشتند و بعد از آن به رستورانی در فردیس رفتند. از آنجا به بعد تلفن همراهشان خاموش شد و تلاش ما برای یافتن آنها بی نتیجه ماند. ساعت 14 روز بعد مردی ناشناس با ما تماس گرفت و از گروگان گرفتن تاجران عراقی خبر داد و برای آزادی آنها 300 میلیون تومان درخواست کرد. گروگانگیر تهدید کرده اگر پول را سریع واریز نکنیم یا ماجرا را به پلیس خبر دهیم، گروگان ها را به قتل می رساند. او برای واریز پول شماره حسابی اعلام کرده است. ماموران پس از آموزش های لازم به شاکیان از آنها خواستند برای تحویل پول با گروگانگیر قرار بگذارند. متهم چند بار برای دریافت پول قرار گذاشت اما در محل قرار حاضر نشد که ماموران با ردیابی های تخصصی و زیرنظر گرفتن محل، خودروی متهم را حوالی شهرک بنفشه شناسایی کردند. از این طریق ماموران توانستند مخفیگاه آدم ربایان را در شهرک وحدت شناسایی و راننده را دستگیر کنند. در ادامه با ورود به خانه پنج متهم دیگر را دستگیر کرده و دو گروگان عراقی را آزاد کردند. متهمان در بازجویی ها با اعتراف به جرم خود عنوان کردند، از وضعیت مالی تجار عراقی اطلاع داشتیم و تصمیم به اخاذی گرفتیم. به بهانه معامله آنها را فریب داده و در یک قرار صوری آن دو را ربودیم. فکر نمی کردیم پای پلیس به ماجرا بازشود و دستگیر شویم.

سردار جعفر حسینی، جانشین پلیس استان البرز در این باره به جام جم گفت: پس از گزارش این ماجرا به پلیس تیمی از ماموران اداره جنایی پلیس آگاهی وارد عمل شده و در کمتر از چهار ساعت متهمان را شناسایی و دستگیر کردند. متهمان دستگیر شده برای تحقیقات تکمیلی به پلیس آگاهی منتقل شدند.