آرشیو چهار‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۵۱۰۷
جامعه
۱۷

ارتقای ایران در ثبت مالکیت معنوی

سال 96، 103 هزار و 95 اظهارنامه علامت تجاری، 17 هزار و پنج اختراع و 15 هزار و 12 اظهارنامه طرح صنعتی در کشور ثبت شد. این آمار مورد توجه سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو) است و دیروز فرانسیس گری، رئیس این سازمان که مهمان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بود در جمع خبرنگاران رضایتش را ابراز کرد.

به گزارش جام جم، سازمان جهانی مالکیت معنوی 190 کشورعضو دارد و به گواهی رئیس این سازمان ایران جایگاه ممتازی در ثبت مالکیت معنوی در جهان دارد.

گزارش سال 2016 وایپو نیز این جایگاه ممتاز را رسما اعلام کرده و سال 2013 طبق اعلام مجله مالکیت معنوی، ایران به سبب داشتن سریع ترین نرخ رشد آمار در ثبت اظهارنامه های طرح صنعتی و ثبت اختراعات بعد از اوکراین، دومین اداره برتر دنیا شناخته شده است.

روز گذشته فرانسیس گری با قدردانی از رشد علم و فناوری درکشورمان اعلام کرد ظرفیت های ایران بویژه درحوزه ثبت مالکیت معنوی مدام در حال رشد است و این می تواند به توسعه اقتصادی، ایجاد بازارهای جدید و اشتغال زایی کمک کند.

دراین دیدار احمد تویسرکانی، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که متولی ثبت مالکیت معنوی در کشور نیز هست خبر داد که در راستای تقویت همکاری ها با وایپو، بزودی کشورمان به معاهدات نیس و لوکارنو که مربوط به طبقه بندی علائم و طرح های صنعتی است می پیوندد و پیوستن به معاهدات استراسبورگ و وین را نیز در دستور کار دارد.