آرشیو پنج‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۶۷۸۲
فرهنگی
۲۲

روی خط خبر

تلاش شورا برای حفظ خانه های فرهیختگان

الهام فخاری، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر به مناسبت روز پاسداشت زبان فارسی شامگاه سه شنبه 25 اردیبهشت به دیدار استاد محمدرضا شفیعی کدکنی رفت. بنا بر اعلام فخاری، شفیعی کدکنی در این جلسه خرید و حفظ چند خانه قدیمی در تهران را به رئیس و نایب رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا پیشنهاد داده است. شفیعی کدکنی در این دیدار نگرانی خود از وضعیت خانه های فرهیختگان و میراث تاریخی تهران از جمله خانه استاد هوشنگ ابتهاج را ابراز کرده است و به چهار خانه دیگر نیز مشخصا اشاره کرده و پیشنهاد داده تا شهرداری با خرید و مرمت این بناها در جهت نگهداری آنها بکوشد. این عضو شورا با اشاره به دیدار پیشینی که با هوشنگ ابتهاج داشته است، گفت: در دیدار قبلی ام با استاد ابتهاج نیز بحث خانه ایشان مطرح شد و من این موضوع را در کمیسیون هم اعلام کردم. این وظیفه ماست که شرایط رایزنی خواسته های بزرگانی چون استاد ابتهاج و شفیعی کدکنی را فراهم کنیم.

«زیگورات» رونمایی شد

ساز شهری زیگورات ساخته آستیاژ ضیایی عصر سه شنبه بیست و پنجم اردیبهشت ماه جاری، طی مراسمی با حضور جمعی از هنرمندان و صاحب نظران عرصه موسیقی، شهرسازی و معماری در فرهنگسرای نیاوران رونمایی شد.

انتصاب مدیر اجرایی جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان

محمد عیدی به عنوان مدیر اجرایی سی و یکمین دوره جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در اصفهان منصوب شد. مقررات سی و یکمین دوره جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان طی روزهای آتی اعلام خواهد شد.

مستند «ناپدید» در گروه هنر و تجربه

اکران فیلم مستند «ناپدید» به کارگردانی فرحناز شریفی، از روز شنبه 29 اردیبهشت ماه در گروه سینمایی هنر و تجربه آغاز می شود. فیلم مستند «ناپدید» بر اساس آگهی های گم شدگان در روزنامه ها شکل گرفته و با روایتی اپیزودیک و با ساختاری تجربی ساخته شده است. در سکانسی از این فیلم صابر ابر، پانته آ پناهی ها و سولماز غنی حضور دارند.

راه اندازی رادیو ترتیل در ماه رمضان

صبح دیروز«رادیو ترتیل» دوباره و در آستانه رمضان 97 با حضور حمید شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی راه اندازی شد.