آرشیو پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۶۷۸۲
سیاسی
۲۱

در حاشیه تجمع مردم در اعتراض به کشتار وحشیانه فلسطینیان انجام شد

اتهام زنی سخنران دلواپس علیه مسئولان

جمعی از مردم تهران روز گذشته با تجمع در برابر لانه جاسوسی، به انتقال سفارت امریکا از تل آویو به قدس و نیز کشتار وحشیانه فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی اعتراض کردند.

به گزارش ایسنا، در این تجمع که با حضور تعدادی از دانشجویان دانشگاه های تهران و شهروندان تهرانی در برابر سفارت سابق امریکا برگزار شد، تجمع کنندگان با در دست داشتن پرچم فلسطین و تصاویری از کودکان شهید در تحولات اخیر غزه شعارهای مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند. آنها همچنین سکوت حاکمان آل سعود در قبال کشتار مردم غزه را محکوم کردند. حجت الاسلام علیرضا پناهیان، سخنران این تجمع نیز با بیان اینکه رژیم صهیونیستی هیچ وقت به این مقدار ضعیف نبوده است، گفت: «حاکمانی که امروز در برابر جنایت های رژیم صهیونیستی سکوت کرده و به آن اعتراضی نمی کنند، ننگ ابدی را برای خود می خرند.»

پناهیان با تاکید بر اینکه خط سازش نابودشدنی است، اظهار کرد: «بچه های این ملت می دانند در صورتی که اسرائیل بخواهد غلطی بکند، اگر سپاه اراده کند، می تواند آن را از جا بردارد و به دریا بیندازد. لعنت خدا بر کسانی که قدرت پوشالی امریکا و اسرائیل را جدی می گیرند.» این سخنران در عین حال تجمع اعتراضی مردم علیه سیاست های امریکا و جنایت رژیم صهیونیستی را فرصتی برای طرح مواضع جناحی داخلی یافت و با متهم کردن طیفی از مسئولان کشور به «سازشکاری»، گفت: «امریکایی ها به امید سازشکاران فشار می آورند و اگر بدانند که سازشکاری وجود ندارد، مثل سگ از تحریم هایی که کرده اند پشیمان می شوند و نمی توانند اهداف خود را به پیش ببرند. مردم ما یک روز انتقام خود را از سازشکاران می گیرند.»

محکومیت انتقال سفارت امریکا به بیت المقدس

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، با صدور بیانیه ای انتقال سفارت امریکا به قدس شریف و به رسمیت شناختن این شهر مقدس به عنوان پایتخت رژیم جعلی را به عنوان «اقدام شرورانه و شیطانی ترامپ» توصیف و تاکید کرد که این اقدام امت رسول الله (ص) جهان و دنیای به اصطلاح عرب را در برابر یک آزمون بزرگ تاریخی قرار داد. به گزارش «ایران»، این بیانیه این اقدام را یک خطای بزرگ راهبردی دانست که فایده ای نداشته و ماشین جنگی اسرائیل و شبکه های تروریستی مورد حمایت آنان را هدف خشم انقلابی ملت های منطقه قرار می دهد.