آرشیو پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۶۷۸۲
ایران زمین
۱۹

پایان بازسازی 32 هزار واحد زلزله زده استان کرمانشاه

عملیات تعمیر و بازسازی 32 هزار واحد آسیب دیده در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه به پایان رسید.

«رضا خواجه ای»، رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه درگفت و گو با ایرنا افزود: عملیات بازسازی 44هزار و 700 واحد مسکونی تعمیری آسیب دیده زلزله نیز آبان 96 شروع شده است.

وی از پایان آواربرداری 23 هزار و 300 واحد آسیب دیده نیز خبر داد و گفت: عملیات آواربرداری و پی کنی واحدهای تخریبی بر عهده بنیاد مسکن بوده که این مهم هر روز با سرعت بیشتری در حال اجراست. با توجه به روند آواربرداری و تسریع در امور ساخت و ساز در مناطق زلزله زده، تاکنون آرماتوربندی بیش از 11 هزار واحد انجام شده و کار بتن ریزی و فونداسیون 10 هزار واحد نیز پایان یافته است. کار اسکلت بندی 7 هزار واحد و سقف چینی 3 هزار و 700 واحد مسکونی آسیب دیده نیز در مناطق زلزله زده انجام شده و 4 هزار واحد مسکونی هم به مرحله دیوارچینی رسیده است. پیش بینی می شود تعمیر واحدهای آسیب دیده و جمع آوری نخاله های ساختمانی در سطح شهر و مناطق زلزله زده هرچه سریع تر به پایان برسد.

خواجه ای تصریح کرد: در مجموع 88 هزار واحد آسیب دیده در مناطق زلزله زده به بانک های عامل معرفی شده اند که از این تعداد 58 هزار واحد با بانک ها عقد قرارداد بسته و مابقی هم در مرحله عقد قرارداد هستند.

خواجه ای با اعلام این خبر که 8 تن سیمان رایگان و میلگرد با قیمت پایین تر از نرخ بازار در اختیار واحدهای تخریبی قرار داده می شود، خاطرنشان کرد: همچنین بخشنامه ای به تمام بانک های عامل مبنی بر پرداخت تسهیلات معیشتی به مستاجران مناطق زلزله زده نیز ابلاغ شده است.