آرشیو پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۶۷۸۲
اقتصادی
۵

امکان دریافت خسارت سانچی از شرکت های بیمه فراهم است

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با پایان یافتن بررسی علت بروز سانحه نفتکش سانچی، از این پس شرکت ملی نفتکش می تواند دریافت خسارت از شرکت های بیمه را پیگیری کند.

به گزارش ایرنا، هادی حق شناس در جمع خبرنگاران افزود: گزارش نهایی سانحه به سازمان بین المللی دریانوردی ارسال شده است. وی با بیان اینکه به نظر می رسد که نوع بیمه این کشتی هرگونه خسارت این حادثه را پوشش می دهد، گفت: امکان دریافت خسارت بیمه ای از قبیل تجهیزات، خدمه و کشتی از شرکت های بیمه گر در اختیار شرکت ملی نفتکش است. حق شناس تاکید کرد: سازمان بنادر و دریانوردی بر اساس آیین نامه های علل بررسی سوانح، تمام تکالیف خود را در زمینه حادثه سانچی انجام داده است.

عضو هیات مدیره سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در این حادثه دردناک، سازمان بنادر به دنبال مقصر نبود بلکه علت وقوع این حادثه در آب های بین المللی را بررسی و گزارشی را در بیش از 100 صفحه تهیه و به سازمان بین المللی دریانوردی ارسال کرد. حق شناس تاکید کرد: در هر حادثه ای که باید چند کارشناس نظر خود را اعلام کنند، ممکن است به یک نظریه واحدی نرسیم، لذا طبق کنوانسیون های بین المللی در این حادثه ما به دنبال بررسی علل آن بودیم نه شناسایی مقصر.