آرشیو پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۰۸
صفحه آخر
۱۲

اهتزاز پرچم سوریه بر فراز مهم ترین پایگاه داعش در جنوب دمشق

نیروهای ارتش سوریه و مقاومت در ادامه پیشروی های خود در جنوب پایتخت این کشور، منطقه راهبردی «الحجر الاسود» را که مهمترین پایگاه گروه تروریستی «داعش» محسوب می شد، تحت کنترل درآوردند.

نیروهای ارتش سوریه و مقاومت که عملیات آزادسازی منطقه راهبردی و حساس «الحجر الاسود» را اول اردیبهشت آغاز کرده بودند، بالاخره دیروز توانستند بر این منطقه مسلط شوند. گروه موسوم به دیده بان حقوق سوریه که وابسته به مخالفان دولت دمشق است، نیز این خبر را تایید کرد.

پیش از این نیز دو منطقه «القدم» و «الجزیره» در مجاورت «الحجرالاسود» به دست نیروهای دولتی سوریه از اشغال تروریست های داعش خارج شده بود. علت پیشروی آرام ارتش سوریه در مناطق الحجرالاسود، الجزیره و القدم، تراکم بالای ساختمان های مسکونی و جمعیت زیاد این مناطق عنوان شده است. به گفته ناظران، تسلط ارتش سوریه بر حجرالاسود، ضربه مهلکی را به داعش در سراسر سوریه وارد کرده است. خبرهای تکمیلی از «الحجرالاسود» حاکی است، نیروهای ارتش علاوه بر کشف کارگاه های ساخت بمب و خمپاره، مقادیر زیادی مواد شیمیایی نیز از مخفیگاه ها و انبارهای داعش در این منطقه کشف کرده اند.

از استان «حمص» نیز خبر رسیده، سه شنبه تعدادی اتوبوس وارد حومه شمالی حمص شده اند تا شماری از افراد مسلح را از منطقه خارج کنند. این افراد طی توافقی که با دمشق داشته اند، به همراه اعضای خانواده شان از حمص راهی شمال سوریه می شوند.

ادامه نبرد تا پیروزی کامل

از سوی دیگر «بشار جعفری»، رئیس هیئت سوریه در مذاکرات آستانه، تاکید کرده نبرد با تروریست ها تا آزادسازی کامل تمام خاک سوریه از تروریسم ادامه می یابد. وی که در حاشیه مذاکرات آستانه سخن می گفت، از مذاکرات مذکور ابراز خرسندی و از ایران، روسیه و قزاقستان تشکر کرده است. نهمین دور مذاکرات سوری-سوری با حضور نمایندگان ایران و روسیه، در آستانه برگزار شد.