آرشیو پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۵۱۰۸
جهان
۶

چهره ها و نظرها

انور ابراهیم آزاد شد

چهره اصلاح طلب مالزی مورد عفو پادشاهی قرار گرفته و آزاد شد و همین راه را برای بازگشت او به عرصه سیاسی بخصوص پس از پیروزی درخشان ائتلاف او در انتخابات پارلمانی هموار می کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آسوشیتدپرس، انور ابراهیم 70 ساله که سال 2015 در پرونده لواط محکوم شده بود پس از مدت ها از زندان آزاد شد.حبس او هشتم ژوئن منقضی می شد، اما پیروزی انتخاباتی غیر منتظره ائتلاف او به رهبری ماهاتیر محمد، رهبر سابق مالزی در انتخابات نهم می منجر به آزادی فوری او شد. انور ابراهیم که بابت جراحی شانه در بیمارستان به سر می برد، دیروز مرخص شد و برای خبرنگاران دست تکان داد.

تراژدی غزه، وحشتناک بود

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل گفت، کشتار در غزه نشان دهنده ضرورت یک راه حل سیاسی برای این درگیری هاست.

به گزارش ایسنا و به نقل از آسوشیتدپرس، آنتونیو گوترش، در جریان بازدید از مقر این سازمان در اروپا گفت: راه خروج از این بن بست یک راه حل دو کشوری است که به فلسطینی ها و اسرائیلی ها اجازه می دهد در صلح و ثبات با هم زندگی کنند.گوترش افزود: این یک تراژدی وحشتناک است. وی ادامه داد: این مساله تنها نشان می دهد داشتن یک راه حل سیاسی بسیار مهم است.

انتقال شیخ زکزاکی به دادگاه

نیروهای نظامی نیجریه با حمله به محل نگهداری شیخ زکزاکی رهبر جنبش اسلامی این کشور، او و همسرش را به اتهام واهی قتل، به دادگاه ایالتی کادونا انتقال دادند.

به گزارش العالم، یک عضو جنبش اسلامی نیجریه با اعلام این خبر گفت: دولت نیجریه با همکاری نظامیان این کشور به محل نگهداری شیخ زکزاکی حمله و او و همسرش را به اتهام واهی قتل به دادگاه ایالتی کادونا منتقل کرده و قصد محاکمه ایشان را دارند.