آرشیو پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۵۱۰۸
سینمای جهان
۱۲

اسپیلبرگ علیه موجودات فضایی

لیام نیسن

بازیگر ایرلندی تبار سینما برای فیلم تازه اش «چارلی جانسن در شعله ها»، دوباره سراغ ژانر دلهره رفته است. تاریک صالح، کارگردان فیلم است و آن را براساس داستان نوول پرخواننده مایکل ایگناتیف کانادایی می سازد.

لیام نیسن در این فیلم در نقش کاراکتر چارلی جانسن ظاهر می شود. او یک خبرنگار و گزارشگر آمریکایی است که برای بی بی سی کار می کند. زمان اجرای ماموریت در کشور آفریقایی کنگو، او شاهد به قتل رساندن یک زن جوان است و این موضوع برایش دردسر ساز می شود. چارلی که تحت تاثیر این قتل است، تصمیم می گیرد قاتل را پیدا کند. تلاش او در این راه، زمینه ساز اتفاقات خشن و تلخ بعدی است. کلید فیلمبرداری این درام دلهره آور اواسط فصل تابستان زده می شود.

اسکارلت جوهانسن

مدت هاست که قرار است در فیلم مستقل «بلک ویدو/ بیوه سیاه» بازی کند. حالا شرکت فیلمسازی مارول خبر می دهد که برای کارگردانی این فیلم، با بیش از 60 فیلمساز سینما صحبت و مذاکره شده است! اما از بین این تعداد زیاد فیلمساز، هنوز هیچ کس برای کارگردانی فیلم انتخاب و تائید نشده است. طرفداران داستان های مصور ابرقهرمانانه از مارول خواسته اند دست از این گشاده دستی بردارد و هر چه زودتر یک کارگردان برای بلک ویدو پیدا و انتخاب کند! ظاهرا شرکت مارول به دنبال آن است که وظیفه کارگردانی فیلم را به دست یک فیلمساز زن بدهد. به همین دلیل، این روزها نام آما آسانته بیشتر از هر کس دیگری به گوش می رسد. اسکارلت جوهانسن در داستان فیلم، نقش ابرقهرمانی با نام بیوه سیاه را بازی خواهد کرد

آونجرز

سومین قسمت مجموعه فیلم «آونجرز/ انتقام گیران»، دو رکورد تازه را به نام خود ثبت کرد. فروش «انتقام گیران: جنگ ابدیت» طی 17 روز نمایش عمومی در آمریکا و 54 کشور دیگر دنیا، به رقم یک میلیارد و 600 میلیون دلار رسید. با این رقم فروش، قسمت سوم این اکشن ابرقهرمانانه و کمیک استریپی، به پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما در ژانر ابرقهرمانانه تبدیل شد. همچنین تا به امروز این فیلم لقب پرفروش ترین محصول سینمایی سال 2018 را در اختیار خود دارد. البته فیلم با هزینه تولید سرسام آور 315 میلیون دلاری اش، قبلا لقب گران ترین تولید صنعت سینما را هم از آن خود کرده بود. فیلم طی سه هفته ای که از نمایش عمومی آن در آمریکای شمالی می گذرد، صدرنشین جدول هفتگی گیشه نمایش بوده است.