آرشیو پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۵۱۰۸
فرهنگ: ادبیات و هنر
۱۰
نوار زرد

رابطه مخرب واین و نقاشی های پیکاسو

چه باورتان بشود چه نشود، در گوشه ای از این جهان، اتفاقا در گوشه ای که اصلا هم دور افتاده نیست، مردی زندگی می کند به نام استیو واین که نه جزو مفاخر به شمار می رود و نه از سلبریتی ها و نه هنرمندان یا دانشمندان یا سیاستمداران اما حسابی مشهور شده چون به چندین هنر آراسته است!

واین کیست؟

جناب واین این طور که فارس به نقل از شبکه بلومبرگ نوشته، یکی از میلیاردرهایی است که سال 2006 قرار بود یکی از آثار پابلو پیکاسو را به «استیون ای کوهن» که او هم یک میلیاردر و مجموعه دار بزرگ آمریکایی است، بفروشد. در آن زمان این تابلو که «رویا» نام دارد و یکی از شاهکارهای پابلو پیکاسو به شمار می رود، 135 میلیون دلار قیمت گذاری شده بود، اما واین نتوانست آن را بفروشد چون از ناراحتی چشمی رنج می برد یا از آنجا که متاثر از نام خانوادگی اش احتمالا در هپروت سیر می کرد، به صورت خیلی تصادفی آرنجش در تابلوی رویای پیکاسو فرو رفته و آن را به باد فنا داده بود.

چطور میلیاردر شده؟

اگر احیانا در این لحظه این سوال به ذهنتان خطور کرده که آقای واین با این میزان دست و پا چلفتی بودن چطور میلیاردر شده و به ثروت هنگفت دست یافته، بد نیست بدانید او همان تابلو را بعد از ترمیم به قیمت 155 میلیون دلار به همان آقای کوهن فروخته است!

چه هنرهای دیگری دارد؟

از دیگر هنرهای آقای واین این است که مدیریت مجموعه اقامتگاه های واین را به عهده داشت اما اخیرا به دلیل اتهامات جنسی، مجبور شده از سمت خود کناره گیری کند.

باز هم پای واین در میان است

طبیعی است وقتی خبر می رسد تابلوی 70 میلیون دلاری «ملوان» اثر پابلو پیکاسو به شکلی تصادفی آسیب دیده و از حراجی کریستیز بازمانده است، نگاه ها به سمت استیو واین بچرخد. مسئولان خانه حراجی در مورد زمان به حراج گذاشتن این تابلو گفته اند پس از مشورت با کارشناسان به این نتیجه رسیده اند که فعلا این تابلو از فهرست حراجی خارج شود تا مرمتش کنند و به ذکر همین نکته بسنده کرده که اقدامات فوری جهت اصلاح اثر با هماهنگی مشتری انجام شده است