آرشیو پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۵۱۰۸
سینمای ایران
۱۱
سناریو

بهترین فیلمنامه نویسان ایران را بشناسید

هفتمین شب فیلمنامه نویسان سینمای ایران شامگاه سه شنبه همزمان با روز بزرگداشت حکیم سخن ابوالقاسم فردوسی در خانه سینما برگزار شد.

در این مراسم، لوح تقدیر بهترین گفت وگو نویسی به دلیل رابطه دقیق گفتار با شخصیت به بهنام بهزادی نویسنده فیلمنامه فیلم سینمایی وارونگی اهدا شد. سید سعید رحمانی و حجت قاسم زاده اصل، از اعضای هیات مدیره انجمن فیلمنامه نویسان جایزه این بخش را اهدا کردند. بهزادی در این بخش گفت: فیلمنامه نویسی برای من کار بسیار سختی است و در جمعی حرفه ای در هم صنفی ها که هستم به آنها حسادت می کنم و البته معتقدم خلاقانه ترین بخش کار ما همین فیلمنامه نویسی است.

سپس با حضور سیدجلال الدین دری و امیر عربی (از اعضای هیات مدیره انجمن) لوح تقدیر بهترین پیرنگ داستانی به دلیل حرکت درونی متن در جهت تغییر ساختار فیلمنامه بر مبنای شخصیت به ارسلان امیری و آیدا پناهنده (نویسندگان فیلمنامه اسرافیل) اهدا شد.

در ادامه مراسم سعید عقیقی (نایب رئیس انجمن) مختصری در مورد وضعیت فیلمنامه نویسی و اقتباس در سینمای ایران صحبت کرد.

سپس حسین ایری (عضو هیات مدیره انجمن) و حسن مهدوی فر (بازرس انجمن) لوح تقدیر بهترین شخصیت پردازی را به دلیل پردازش دقیق جزئیات و نگاه عمیق به رابطه میان دو شخصیت به پریسا هاشم پور و احسان بیگلری نویسندگان فیلمنامه «برادرم خسرو» اهدا کردند. جایزه بهترین فیلمنامه در بخش آخر این مراسم هم توسط رضا مقصودی و سعید عقیقی به فیلمنامه فیلم «فروشنده» نوشته اصغر فرهادی اهدا شد. اصغر فرهادی به دلیل حضور در جشنواره کن در مراسم حاضر نبود و مجری برنامه از هایده صفی یاری (تدوینگر) و فرید سجادی حسینی (یکی از بازیگران فیلم) دعوت کرد روی صحنه بیایند. پیام اصغر فرهادی در ارتباط با دریافت این جایزه توسط هایده صفی یاری قرائت شد. متن این پیام به این شرح است: «اختصاص جایزه بهترین فیلمنامه به فیلم فروشنده از سوی همکاران فیلمنامه نویس برایم با ارزش و خوشحال کننده است. امیدوارم جشن امشب که به مدد کانون فیلمنامه نویسان خانه سینما همچون سال های گذشته در حال برگزاری است به همدلی بیشتر بین خانواده سینمای ایران کمک کنند. برای همه همکارانم آرزوی بهترین ها را دارم.»