آرشیو دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۳۱۵۳
هنر
۱۰

بازگشت مرغ دریایی

ساسان گلفر

ابتدای هفته ای که پشت سر گذاشتیم، زمان اکران چند فیلم دیدنی بود. از جمله فیلم های اکران گرفته از جمعه، 21 اردیبهشت، می توان به مستندهای «سال های آخر نوجوانی ژان میشل باسکیات» و «آنچه ما را فریفت»، درام های دلهره آور «انتقام» و «ترمینال»، کمدی های «رتبه طبقاتی» و «نوع دیگری از ازدواج»، علمی- تخیلی «قدرت فراتر» و درام خانوادگی «فرار» اشاره کرد که فرصت نکردیم در این ستون معرفی شان کنیم.

زندگی در جشن و سرور Life of the Party

دینا (ملیسا مک کارتی) زن خانه داری است که بعد از سال ها زندگی مشترک بی مشکل، یک روز ناگهان شوهرش او را از خانه بیرون می اندازد و او به این نتیجه می رسد که بهترین راه برایش این است که به کالج برود و درس بخواند. مشکلی که پیش می آید این است که با دخترش هم کلاس می شود و همه شلوغ بازی های بچه مدرسه ای ها را با او تجربه می کند. این کمدی 105 دقیقه ای را بن فالکون کارگردانی کرده است و جیلیان جیکوبز، مایا رودلف، جولی بوون و جکی ویور از دیگر بازیگرانش هستند.

مرغ دریایی The Seagull

نسخه سینمایی آمریکایی محصول 2018 از نمایش نامه مشهور آنتوان چخوف و به زبان انگلیسی، در همان روسیه اوایل قرن بیستم می گذرد. ماشا (الیزابت ماس)، نینا (سوارشی رونان)، ایرینا (آنت بنینگ)، بوریس تریگورین (کوری استول) و شخصیت های دیگر درگیر در ماجرای بازدید خانم بازیگر سالخورده از املاک اربابی برادر بزرگ او کنار دریاچه هستند و علاقه های تازه ای که شکل می گیرد و ملال زندگی که گریبان روشنفکر جامعه ای رو به زوال را رها نمی کند. مایکل مایر این درام 98 دقیقه ای را ساخته که بیشتر کارگردان آثار تلویزیونی بوده است.

ورود بدون مجوز Breaking In

تعطیلات یک مرد و دو فرزندش در خانه پدربزرگ مرحوم در حومه شهر که از قضا دستی هم در فناوری پیشرفته داشته، با ورود چهار مهاجم که قصد یافتن پول های مخفی شده در خانه را دارند، وارد مرحله ای خطرناک می شود و این خانواده باید راه نجاتی پیدا کنند. فیلم دلهره آور «ورود بدون مجوز» را جیمز مک تیگ، سازنده «وی به نشانه انتقام» و «آدمکش های نینجا»، کارگردانی کرده است. گابریل یونیون، بیلی بورک و ریچارد کابارل از بازیگران این فیلم هستند.

رمز آدمکشان The Assassin’s Code

قهرمان این درام دلهره آور آمریکایی به کارگردانی دیوید آرمسترانگ و با بازی جاستین چاتوین، پیتر استورمیر و مارک تامپسون که پیش از این «میراث» نام داشت، یک کارآگاه تکرو اهل کلیولند است که قصد دارد از زیر سایه بدنامی پدرش که او نیز کارآگاه و درگیر رسوایی مربوط به گروه های قاچاق مواد مخدر بوده است، بیرون بیاید. یک ماجرای سرقت محموله میلیون دلاری مواد مخدر پای او را به ماجرایی باز می کند که در آن باید با آدمکشی که مدام او را زیر نظر دارد، تعامل کند.