آرشیو پنج‌شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۹۲۳۰
صفحه اول
۱
سرمقاله

برای آقا سید مرتضای عزیز

محسن پیرهادی

خبر، کوتاه بود؛ مهندس سیدمرتضی نبوی بار رسالت را بر دوش محسن پیرهادی گذاشت.

مهندس سید مرتضی نبوی بعد از سه دهه فعالیت رسانه ای در روزنامه رسالت، به عنوان یکی از قدیمی ترین و البته خوشنام ترین افراد این حیطه، مسئولیت و رسالت این رسانه را واگذار کرد.

کسی که هم وزیر بوده و هم وکیل؛ شخصی که هم مشاوری امین است و هم مسئولی صدیق. ساده زیستی برایش شعار نیست، این را باید از اهالی منیریه بپرسید. حسن خلق برایش ملکه است و این را می توان از هر کس که حداقلی از ارتباط با ایشان داشته جویا شد.

انقلابی است؛ انقلابی قبل از انقلاب، که البته روحیه انقلابی خود را بعد از پیروزی انقلاب هم حفظ و تقویت کرد. کسی که در رژیم ستمشاهی، طعم تلخ زندان را هم چشید ولی از آرمان هایش قدمی عقب نرفت.

فردی که شخصیتش مورد اعتماد رهبر گرانقدر انقلاب است و در مجمع تشخیص مصلحت نظام هم خدماتش را از مردم و انقلاب، دریغ نمی کند.

خاطرات آقا مرتضی را که می خوانیم درس امید و خودباوری می گیریم؛ آن هنگام که می گوید بارها دیدیم در اوایل انقلاب کار به مو رسید ولی پاره نشد چرا که خدا با ماست اگر ما اهل ایمان و تقوا باشیم.

شخصیت و وقار آقا مرتضی هم مثال زدنی است در زمانه ای که داشتن متانت و آرامش قلبی کمیاب شده است. مراقبت و احتیاط وی نسبت به مدیریت رسانه مثال زدنی بود چرا که نیک می دانست در رسانه، آب رفته به جوی بازنمی گردد. شخصیتی سیاسی که برای همه اهالی سیاست، شایسته احترام و بزرگداشت است.

مرد دوست داشتنی عرصه فرهنگ و رسانه که از سال 66 تا به امروز، رسالتی جز کمک به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی در رسالت نداشت.

برای برخی افراد باید موتور جستجویی قوی فعال کنی تا سرانجام یکی دو خصلت مثبت دست و پیدا کنی ولی برای شخصی مثل مهندس سید مرتضی نبوی همین که شرح حال می گویی، تعریف و تمجید از وی استخراج می شود و چه نیکوست بعد از 31 سال خدمت بی منت، همگان صرفا به نیکی از وی یاد می کنند.

خدا را شاکریم که آقا مرتضای عزیز در هیئت امنا و هیئت مدیره رسالت یار و یاور ماست و با راهنمایی های ایشان، مجموعه را پیش خواهیم برد. ایشان رسالتی بوده، هستند و خواهند بود و امیدواریم در همه سنگرهای خدمت، کمافی السابق موفق و منصور باشند. از خدای متعال می خواهیم ما را در مسیر اهداف عالی این رسانه که دهه ها قبل با حضور فقها و بزرگان این آب و خاک که همانا باورهای نیک الهی و حمایت از محرومان و مبارزه با مستکبرین بوده است یاری نماید بی شک شنیدن صدای حقیقی و واقعی مردم عزیزمان و نمایندگی و پژواک این صدا در این مجموعه اگر با نیت راستی و صادقانه همراه شود مورد عنایت و لطف خداوندگار خواهد بود.