آرشیو دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۲۵
دانش
۱۳

شیفتگان سلفی گرفتن بخوانند

فناوری گرفتن عکس سلفی 3 بعدی

نادیا زکالوند
منبع: quantumrun.com

اگر عاشق سلفی گرفتن هستید، به احتمال فراوان تا سال های 1401 تا 1404 می توانید شاهد سلفی های سه بعدی باشید.

گرفتن عکس های سلفی امروزه به بخش بزرگی از فرهنگ مردم تبدیل شده و در هر شبکه اجتماعی که نگاه کنید نمونه هایی از این نوع عکس ها که افراد با دوربین گوشی تلفن همراه از خود می گیرند را خواهید دید. اخیرا شرکتی سوئیسی به نام داکودا، یک برنامه کاربردی جدیدی تولید کرده است که عکس های سلفی را سه بعدی می کند. داکودا، فناوری اسکن سه بعدی را در این برنامه کاربردی مخصوص تلفن های هوشمند تعبیه کرده است. درواقع نرم افزار اسکن سه بعدی به همراه چاپ سه بعدی، اساس کار این برنامه است. بنابه گفته موسس داکودا، این برنامه کاربردی می تواند از سر فرد اسکنی بسیار واقعی بگیرد، طوری که تمام خطوط چهره او قابل تشخیص باشد و آن را به صورت شکل سه بعدی در اختیار صاحب عکس قرار دهد. با این فناوری- که در حال حاضر مراحل اولیه و آزمایشی خود را می گذراند- می توان تصاویر را به صورت واقعی نشان داد.

سلفی های سه بعدی می تواند فناوری عکسبرداری با تلفن های هوشمند را متحول کند. امروزه بیشتر گوشی های هوشمند، دارای دوربین های باکیفیتی برای گرفتن تصاویر زیبا هستند. در آینده با افزودن فناوری سه بعدی به تلفن های هوشمند، لایه دیگری به آنها افزوده می شود که می تواند تجربه های بی نظیر و لحظات عالی زندگی مان را به شکلی واقعی و ملموس تر ثبت کند.

این فناوری در صورت افزوده شدن به تلفن های هوشمند، براحتی در اختیار هر کس که یکی از این تلفن ها را داشته باشد، قرار می گیرد. به این ترتیب دیگر نیازی نیست برای چاپ سه بعدی تصاویر خود، هزینه های گزاف بپردازید. این برنامه کاربردی با وجود توانایی ثبت تصاویر و جان دادن به آنها به شکل سه بعدی، توجه بسیاری را به خود جلب خواهد کرد.

انتظار می رود تا چند سال آینده - دست کم تا ده یا نهایتا 15 سال آینده - شاهد به کارگیری گسترده این فناوری در گوشی های هوشمند خود باشیم.