آرشیو سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۹۲۳۶
صفحه اول
۱
سرمقاله

بریده باد دست های تو و لعنت باد بر امانی که برای ما آورده ای

آب، امان نامه، شمر و علمدار

مسعود پیرهادی

جواب ملت ایران به شمر زمان به تاسی از حضرت اباالفضل العباس (ع)

تاریخ، تکرار می شود. کربلا به وسعت همه تاریخ است؛ کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا کلام حقی است که هر روز حقانیتش اثبات می شود. تقدیر بر این بود با لب تشنه از آب و امان نامه و شمر زمان و جواب ملت حسینی ایران اسلامی بنویسم.

1400 سال بر مصائب حسین علیه السلام و اهل بیت و اصحابش عزاداری کرده ایم که خط را گم نکنیم. تمام این مدت که گفته ایم: یا لیتنا کنا معکم، منتظر بوده ایم اگر امان نامه ای از جانب شمر رسید، با عزمی راسخ و به تاسی از حضرت اباالفضل العباس علیه السلام، سینه سپر کنیم و بگوییم: «بریده باد دست های تو و لعنت باد بر امانی که برای ما آورده ای» شمر بن ذی الجوشن در عصر روز نهم محرم، چون دید که عمربن سعد مهیای نبرد با امام حسین(ع) است، به نزدیک خیام حسینی آمد و بانگ زد که: فرزندان خواهرم کجایند؟

منظورش حضرت عباس و سه برادرش به نام های عبدالله، جعفر و عثمان بود که از فرزندان حضرت فاطمه ام البنین(س) بودند. آن مجلله از قبیله بنی کلات و شمر هم از همین قبیله بود. امام حسین(ع) که صدای شمر را شنید به برادرانش دستور داد که جواب شمر را بدهید، اگرچه او فاسق است ولیکن با شما قرابت و خویشی دارد.

حضرت عباس(ع) به همراه سه برادرش به نزد شمر رفتند. شمر برای آنان، امان نامه ای آورده بود، مشروط بر این که از یاری حسین(ع) دست بردارند و سپاهش راترک گویند. حضرت عباس(ع) فرمود: بریده باد دست های تو و لعنت باد بر امانی که برای ما آورده ای. ای دشمن خدا! ما را امر می کنی که دست از برادر و مولای خویش برداریم و سر در طاعت ملعونان برآوریم. آیا ما را امان می دهی ولی برای پسر رسول خدا(ص) امانی نیست؟

شمر از شنیدن این پاسخ دندان شکن، خشمناک شد و به لشکرگاه خویش برگشت. مقام معظم رهبری دیروز شمر زمان را معرفی کردند؛ کودک کشی از نسل حرمله.

نتانیاهوی کودک کش، به تازگی نگران بحران آب کشور ما شده است.

واقعا خدا را شکر که دشمنان ما را از احمقان آفریدی. دانشمندان هسته ای ما را ترور می کنند؛ همان کسانی که می توانستند با نیروگاه آب شیرین کن هسته ای بحران آب را کنترل کنند و حال امان نامه آورده اند.

خونخوارترین موجود دنیای کنونی ژست خیرخواهی و کمک رسانی

به خود گرفته است؛ اما زهی خیال باطل که مردم، ذره ای اراجیف نخست وزیر رژیم صهیونیستی و آدم کش را جدی بگیرند.

نه مردم حسینی ایران اسلامی از دستان به خون آلوده شمر زمان چیزی می گیرند نه مشکلات در کشور ما به گونه ای است که خودمان از حل و رفع آن، عاجز باشیم؛ فلذا می بایست بیش از پیش، کمر همت ببندیم و برای حل مشکلات و بحران ها قدم و قلم برداریم تا کسی مثل نتانیاهو با آن سابقه جنایت علیه بشریت به خود اجازه ندهد پیشنهادهای اینچنینی مطرح کند.

امروز علم در دست علمداری است که با حمایت صاحب اصلی کشور حضرت صاحب الزمان (عج)، دشمن را خوار و خفیف کرده است و به فضل الهی اصحاب و یارانش پرشمار و شکست ناپذیرند و در رویارویی جبهه حق و باطل، همواره در صف حق، یک دل و راسخ، یقاتلون فی سبیله صفا کانهم بنیان مرصوص.