آرشیو چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۴۳۴۹
فرهنگ و هنر
۳۲

تازه ها

«دختر پنهانم» پشت ویترین کتابفروشی ها

رمان «دختر پنهانم» نوشته النا فرانته با ترجمه سارا عصاره منتشر شد. این رمان داستان زنی را روایت می کند که در میانه زندگی اش برای استراحت به ساحلی دور در ایتالیا می رود و از خلال وقایعی که در این ساحل و در ارتباط او با خانواده ای ناپلی می افتد، ماجراهای زندگی اش را واکاوی می کند.

داستان او در مواجهه با زن زیبا و جوان ناپلی پایانی غریب دارد.در بخشی از این رمان می خوانیم: «یک دقیقه خوابیدم، ده دقیقه! وقتی بیدار شدم با گیجی از جایم برخاستم. آسمان سفید شده بود، سربی سفید و گرم. هوا جریان نداشت. ازدحام بیشتر شده بود و ساحل پر از سر و صدای موسیقی و آدم ها بود. در آن شلوغی یکشنبه، انگار که به خاطر نوعی جاذبه مرموز، اولین کسی که جلوی چشم هایم ظاهر شد، نی نا بود. داشت اتفاقی برایش می افتاد. مردد و نفس نفس زنان به آهستگی بین چترها حرکت می کرد. سرش را از یک طرف به سمتی دیگر تقریبا به یک باره می چرخاند مثل پرنده ای که احساس خطر کند...» رمان «دختر پنهانم» در 168 صفحه و به قیمت 16هزار تومان از سوی نشر نون منتشر شده است.

انتشار آلبوم جدید گروه رستاک

گروه موسیقی رستاک، تازه ترین آلبومش را با عنوان «بهار» منتشر کرد. این پنجمین آلبوم رسمی گروه موسیقی رستاک است که از دیروز در دو نسخه صوتی و تصویری و در دو بسته بندی متفاوت روانه بازار شد.

آلبوم «بهار» روایتی است از میزبانی صمیمانه نوروزی گروه موسیقی رستاک از خاطرات نهفته در موسیقی اقوام ایران، شامل قطعات متنوعی با محوریت آیین بهار به نام های «مندیر»، «نوروز»، «گل پامچال»، «وهار»، «شکوفه»، «لاله لر» و «گل پونه». از ویژگی های متفاوت این اثر، حضور پررنگ دیگر اعضای گروه در بخش خوانندگی قطعات است. اعضای گروه رستاک به سرپرستی سیامک سپهری در کنار استادان و هنرمندانی همچون عاشیق ایمران حیدری، ناصر وحدتی، کورش اسدپور و آروین زنده دل در این آلبوم هنرنمایی می کنند. ترانه های این آلبوم، برگرفته از موسیقی نواحی آذربایجان، کردستان، گیلان، بختیاری و هرمزگان است و در آن برای اولین بار شاهد اجرای دو قطعه به زبان فارسی از گروه رستاک هستیم.