آرشیو چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۲۷
سینما
۹

تاریخ مصرف عناصر فیلمفارسی گذشته است

جمال شورجه بی شک یکی از معدود فیلمسازان سینمای ایران است که دغدغه ساخت آثار پر محتوا و ارزشی خصوصا درباره سینمای دفاع مقدس را دارد. او که تاکنون فیلم هایی چون «عملیات کرکوک»، «دایره سرخ» و «حماسه مجنون» را کارگردانی کرده نسبت به عملکرد برخی از سینماگران معترض است.

به گزارش سینماپرس، جمال شورجه می گوید: باید بگویم متاسفم که برخی از هنرمندان سینمای ایران در پی بازگرداندن یکی از مهره های درباری سینمای فاسد پیش از انقلاب هستند. این مهره، سال ها در خدمت دربار طاغوت بود، در فیلم های مبتذل ایفای نقش می کرد و سال ها در خارج از کشور در آثاری علیه نظام دینی ظاهر شد. سوال این است چرا چنین شخصی باید به داخل کشور دعوت شود؟ جدا از این، آیا چنین فردی نباید پاسخگوی کارنامه خود به ملت ایران باشد؟

سازنده فیلم «حماسه مجنون» همچنین گفت: تردیدی نیست که تاریخ مصرف عناصر فیلمفارسی گذشته است. اصرار به بازگشت چنین افرادی که از بانیان سینمای فاسد و طاغوتی بودند در واقع اهانت به سینماگران و بازیگران بعد از انقلاب و نیز کلیت سینمای ایران است. این گونه افراد چون در خارج از کشور دیده نمی شوند، مجبورند بگویند دلمان برای ایران تنگ شده و فضا را برای برگشتن مهیا کنند!

کارگردان سریال حضرت موسی (ع) درباره افرادی که اصرار به بازگرداندن مهره های فیلمفارسی دارند، گفت: این افراد کسانی هستند که جو زده شده اند و بیشتر از آن که در پی منافع دیگران باشند در پی مطرح کردن خود و دیده شدن از سوی دیگران هستند.