آرشیو چهار‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۲۷
صفحه آخر
۲۰
خبرچین

با لب خندان دولت سلفی بگیرید!

دیروز آقای نوبخت سخنگوی محترم دولت فرمودند که قرار است حقوق کارمندان، بازنشستگان و نیز یارانه ها قبل از عید فطر پرداخت شود و دولت با «لب خندان» این حق و حقوق ملت را به حساب شان واریز می کند. البته مردم در روزهای اخیر هر وقت که سر و گوشی در خبرها آب دادند، با لب خندان دولت مواجه شده اند. بخصوص وقتی که خواندند در یک سال اخیر هر مترمربع خانه در تهران یک و نیم میلیون تومان ناقابل گران شده یا وقتی فهمیدند در یک روز، خودروهای مونتاژی داخل تا سقف 30میلیون تومان گران شدند یا دیروز که مردم دیدند سکه از مرز 2/5میلیون تومان عبور کرد و دلار هم همچنان شانه به شانه 7هزار تومان ایستاده است.

از این لبخندها در عالم سیاست البته کم نداریم. یک نمونه اش همین لبخندهایی که جناب اون و ترامپ معلوم الحال به یکدیگر تحویل دادند. بعد از کلی جلسه، یکی قرار شد موشک هایش را نابود کند و دیگری مانورهایش را تعطیل کند. تحریم ها البته سرجایش ماند تا کره ای ها هرچه جمع کرده بودند در این همه سال را دودستی تقدیم کنند. شاید اگر رهبر کره شمالی کمی به سوابق برجامی رئیس جمهور آمریکا توجه می کرد، در امتیاز دادن به واشنگتن احتیاط بیشتری در پیش می گرفت.

این فقط دولت ها و سیاستمدارها نیستند که لبخند می زنند. گاهی طبیعت هم به مردم لبخند می زند، ولی ما قدر نمی دانیم. نمونه اش همین توفان دوشنبه شب. باران و باد در آستانه فصل تابستان انصافا لبخند طبیعت نیست؟ اما همین لبخند به لطف آماده نبودن مدیریت شهری بخصوص در پایتخت، تبدیل شد به کلی شاخه شکسته و حادثه بزرگ و کوچک. قبلا فقط باید از زلزله و سیل می ترسیدیم، حالا باد و باران هم به فهرست ترس هایمان اضافه شده است!