آرشیو چهار‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۲۷
ورزش
۱۷

کودتای بازیکنان اسپورتینگ

تنها سه روز مانده به اولین مسابقه پرتغال در روسیه، 3 بازیکن اسپورتینگ قراردادهای خود را باشگاه فسخ کردند. باشگاه بحران زده اسپورتینگ لیسبون دیروز با استعفای 3 بازیکن کلیدی دیگر این تیم مواجه شد. بحران های اخیر تیم اسپورتینگ که ریشه در رویارویی مدیرعامل این تیم با بازیکنان دارد، روز گذشته وارد مرحله جدید و چه بسا ویرانگر شد.

از دست دادن مقام دومی لیگ پرتغال که به منزله کنار رفتن اسپورتینگ از لیگ قهرمانان بود، باعث درگیری فیزیکی هواداران با بازیکنان این تیم شد. در ادامه این اتفاقات جرقه ای برای انتقادات بازیکنان از مدیر تیم (برونو کاروالیو) شد. کاروالیو، بازیکنان را به کم کاری و بی غیرتی محکوم کرد و بازیکنان مدیریت نا کارآمد او را دلیل اصلی این ناکامی ها دانستند.

روی پاتریسیو، دروازه بان اول پرتغال و دانیل پودنسه در چند روز گذشته استعفا خود را به باشگاه ارائه کردند. پاتریسیو در دادگاه به دنبال اثبات نبود امنیت جانی برای بازیکنان در تمرینات تیم است که درصورت پیروزی، می تواند بدون محدودیت از تیم جدا شود. دیروز هم با پیوستن 3 بازیکن ملی پوش دیگر پرتغالی به پاتریسیو شامل برونو فرناندس، جلسون مارتینز و ویلیام کاروالیو، در عمل اسپورتینگ نماینده ای در تیم ملی پرتغال نخواهد داشت. این سه بازیکن دیروز از طریق ایمیل استعفای خود را به باشگاه ارسال کردند. البته این سه بازیکن اعلام کردند که درصورت جدایی برونو کاروالیو از تیم، حاضر هستند که دوباره به تیم بازگردند. مشکلات و حواشی باشگاه اسپورتینگ باعث نگرانی فراوان جامعه فوتبال پرتغال در آستانه جام جهانی شده. اکثر نگرانی ها از آمادگی روحی و تمرکز دو بازیکن کلیدی پرتغال (پاتریسیو و ویلیام کاروالیو) است که به طور مکرر در راس سوالات خبرنگاران از فرناندو سانتوس قرار دارد.