آرشیو پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۸۰۲
جهان
۲۰

دو خط خبر

پلیس رژیم صهیونیستی برای نخستین بار از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم در پرونده رشوه مربوط به خرید زیردریایی از آلمان بازجویی کرد.

نروژ اعلام کرده بزودی از امریکا درخواست خواهد کرد تا تعداد نیروهای مستقرش در شمال نروژ را دو برابر کند و آنها را به نزدیکی مرز این کشور با روسیه بفرستد.

در پی انتشار ارقامی از درآمدهای دختر و داماد دونالد ترامپ که نشان می دهد درسال اول ریاست جمهوری وی بیش از 82میلیون درآمد داشته اند، خانواده ترامپ به استفاده از مقام ریاست جمهوری در راستای تامین منافع شخصی متهم شدند.

دادگاه عالی اسپانیا همسر خواهر پادشاه این کشور را به اتهام میلیون ها یورو فساد مالی به پنج سال و 10 ماه زندان محکوم کرد.

14 مظنون داعشی در شهرهای سامسون و آدانا توسط ماموران پلیس مبارزه با ترور ترکیه دستگیر شدند.

در پی تصمیم دولت جدید ایتالیا مبنی بر بستن بنادر به روی کشتی های حامل پناهجویان در دریای مدیترانه، ایتالیا یکپارچه اعتراض شد و هزاران نفر در سراسر این کشور با شعار «بنادر را باز کنیم» علیه این تصمیم اعتراض کردند.

مقدونیه با هدف پایان دادن به تنش های به وجود آمده میان این کشور و یونان با تغییر نام خود به «جمهوری مقدونیه شمالی» موافقت کرد.

همزمان با برکناری های گسترده مقام های ارشد وابسته به دولت قبل در مالزی، دو تن از قضات ارشد این کشور هم از سمت هایشان برکنار شدند.