آرشیو پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۸۰۲
سیاسی
۷

واعظی: کسانی که با «سی اف تی» مخالفت می کنند در دولت دهم موافق آن بودند

رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: مطالبی که در مجلس درباره لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم و مبارزه با پولشویی «سی اف تی» مطرح شد درست نیست. اینکه برخی از نمایندگان بخواهند صفاتی به دیگران بدهند، در شان نمایندگان نیست.

به گزارش ایرنا، محمود واعظی در حاشیه جلسه هیات دولت، با بیان اینکه درخواست عضویت در این کنوانسیون در دولت دهم انجام شده است و ارتباطی با این دولت ندارد، افزود: همین آقایانی که الان با آن مخالفت می کنند، در دولت دهم حامی آن دولت بودند. چه شده است آن روز سکوت کردند و امروز مخالفت می کنند. به گفته وی، این گونه اقدامات، سیگنال های منفی هم به جامعه و هم به خارج از کشور می دهد و لازم است هماهنگی ها بیشتر شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره تخصیص محلی برای برگزاری تجمعات و اینکه درخواست مجوز برای برگزاری راهپیمایی با اصل آزادی اجتماعات مغایرت دارد، گفت: وقتی عده ای می خواهند اعتراضی کنند، اجازه می گیرند و مسیرش را هم مشخص می کنند؛ ضمن اینکه این طور نیست هر کس هم برود. کسی که خواستار مجوز است، باید از کانون، حزب و گروه شناخته شده و ثبت شده باشد و ما هم داریم مقدمات این کار را فراهم می کنیم. رئیس دفتر رئیس جمهوری همچنین درباره پیامک هایی که روز یکشنبه در مجلس برای نمایندگان ارسال شد، اظهار داشت: به هر حال در مجلس موافق و مخالف از این پیامک ها رد و بدل می شود. وی اضافه کرد: اینکه صبح اول وقت این افراد را جلو مجلس جمع کردند که معلوم هم هست چگونه جمع شدند یا بیایند در مجلس تابلو آویزان کنند و طومار جمع کنند؛ این نوع کارها مناسب نیست.