آرشیو پنج‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۲۸
صفحه آخر
۱۲

میوه تازه اصلاحات بن سلمان

9 خواننده زن در 2 شهر عربستان به بهانه عیدفطر کنسرت برگزار می کنند

عربستان در تعطیلات عید فطر و در ادامه اجرای برنامه به اصطلاح «اصلاحات» بن سلمان که با هدف سکولار کردن این کشور صورت می گیرد، در دو شهر «جده» و «ریاض»، میزبان کنسرت 9 خواننده زن خواهد بود.

هر چند سیاست بسته آل سعود در عربستان ادامه دارد و شیعیان در شرق این کشور با فشارهای گذشته همچنان روبه رو هستند، اما محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی تلاش می کند وجهه جدیدی از عربستان وهابی به دنیا نمایش بدهد که کاملا سکولار است.

به گزارش فارس، روزنامه «عکاظ» عربستان اعلام کرد که در تعطیلات عید فطر 9 خواننده زن دنیای عرب در عربستان کنسرت اجرا خواهند کرد.

طبق این گزارش، گروه های مختلفی کنسرت 9 خواننده را برگزار می کنند که در راس آن مجموعه «روتانا» است. این کنسرت ها با حمایت «هیئت فرهنگ و تفریح» عربستان برگزار می شوند.

ورود خوانندگان زن و چهره های مبتذل دنیای عرب به عربستان آن هم در ایامی مذهبی تعطیلات عیدفطر، صرفا با هدف تغییر ذائقه جامعه سعودی و تحمیل سبک زندگی غربی به این جامعه است.

به هر حال، برگزاری کنسرت، میوه تازه ای است که ملت عربستان از اصلاحات ادعایی بن سلمان می چیند.

به گفته کارشناسان، این طرح ولیعهد سعودی را نباید اصلاحات نامید، چرا که بر جامعه سرکوب شده سعودی، بی بندوباری و ابتذال را نیز تحمیل خواهد کرد و هیچ گشایشی را در عربستان ایجاد نمی کند.