آرشیو پنج‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۲۸
سینما
۹

گزارش جام جم از فیلم های جدید اکران

عید فطر سینمایی

ساناز قنبری

در سینمای ایران همیشه زمان اکران فیلم ها مهم بوده و هست. اصطلاح هایی از قبیل زمان خوب و بد اکران و اکران های پررونق و مرده، نمونه بارزی از این طرز فکر در سینمای ایران است که تصور می کند نمایش یک فیلم در یک موعد زمانی خاص می تواند به معنای موفقیت حتمی آن فیلم یا بالعکس باشد.

بر این اساس، مثلا ماه رمضان و فاصله زمانی بین جشنواره فیلم فجر تا نوروز نسبت به سایر ایام سال زمان های مرده اکران محسوب می شوند و از آن طرف اکران عید نوروز و عید فطر از بهترین زمان های اکران. به این خاطر صاحبان فیلم ها تلاش می کنند با اکران آثارشان در این دو موعد زمانی فروش تضمین شده ای را برای فیلم هایشان رقم بزنند و بنابر همین نظریه می توان ریشه رقابت نفسگیری که پخش کنندگان برای نمایش فیلم هایشان در عید نوروز و عید فطر به آن تن می دهند، درک و دریافت کرد.

برخی از خدمات سایت، از جمله مشاهده متن مطالب سال‌های گذشته روزنامه‌های عضو، تنها به مشترکان سایت ارایه می‌شود.
شما می‌توانید به یکی از روش‌های زیر مشترک شوید:
اشتراک شخصی
در سایت عضو شوید و هزینه اشتراک یک‌ساله سایت به مبلغ 990,000ريال را پرداخت کنید.
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامه‌ها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارت‌های بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارت‌های اعتباری بین‌المللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکان‌پذیر است.
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی همه کاربران به متن مطالب خریداری نمایند!
توجه!
  • دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت می‌گیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمی‌کند.
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.