آرشیو پنج‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۲۸
سینما
۹

همکاری انیمیشنی ایران و مجارستان

استودیو گنبدکبود از ایران و استودیو کشکه مت مجارستان برای تولید یک انیمیشن سینمایی در بازار میفای انسی قرارداد همکاری امضا کردند.

به گزارش جام جم، بازار میفا که یکی از مهم ترین رویدادهای انیمیشنی جهان است از 41 سال پیش در حاشیه جشنواره انیمیشن انسی در فرانسه برگزار می شود.

این بازار از روز 22 خرداد آغاز به کار کرده و میزبان استودیوهای انیمیشن سازی، تهیه کنندگان، سرمایه گذاران، پخش کنندگان و هنرمندان انیمیشن از سراسر جهان است. امسال استودیو گنبدکبود به مدیریت بابک و بهنود نکویی از ایران در این بازار، غرفه دارد. همچنین این استودیو، با انیمیشن «روبی و جوجه ها» در بخش رقابتی جشنواره انسی نیز شرکت دارد. استودیو هنرپویا سازنده انیمیشن «فیلشاه» نیز دیگر نماینده ایران در بازار میفا است.

بهنود نکویی، درباره دستاوردهای استودیو گنبدکبود در بازار میفا گفت: تا امروز مذاکرات متعددی با کمپانی ها، تولیدکنندگان و توزیع کنندگان مختلف انیمیشن داشته ایم که از جمله آنها می توان به استودیو کشکه مت مجارستان اشاره کرد. این مذاکره منجر به امضای قرارداد تولید یک اثر سینمایی مشترک شده که جزئیات آن بزودی اعلام می شود.

نکویی درباره حضور در بازار میفا و ویژگی های این بازار توضیح داد: میفا فقط یک بازار فیلم نیست، بلکه یک رویداد بزرگ انیمیشنی است که امسال در 11 بخش برگزار می شود. از جمله این بخش ها می توان به معرفی دستاوردهای انیمیشنی توسط کمپانی های بزرگ تولید انیمیشن اشاره کرد. برگزاری همایش، کنفرانس و نشست های تخصصی نیز از دیگر برنامه های این رویداد است. امسال بخش آنلاین این رویداد فعال تر از گذشته شده و امکان آشنایی با پروژه های انیمیشنی به صورت اینترنتی برای شرکت کنندگان فراهم شده است.

در این دوره بیش از 3000 فعال در عرصه انیمیشن سازی از 74 کشور دنیا برای معرفی آثارشان در این رویداد ثبت نام کرده اند و بیش از 400 پروژه از سراسر جهان در این بازار معرفی می شوند.