آرشیو پنج‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۲۸
تجسمی
۱۰

جان مالکوویچ مهمان دهه 30میلادی

به دنبال ردپای جنایتکار سریالی

تلویزیون صاحب یک هرکول پوآروی تازه می شود. جان مالکوویچ تازه ترین بازیگری است که در یک مجموعه تلویزیونی انگلیسی، لباس هرکول پواروی زبر و زرنگ را به تن می کند. شبکه بی بی سی با اعلام خبر تولید «جنایت های آ بی سی»، آن را در سه اپیزود تهیه می کند. شبکه وان بی بی سی مدتی است که سراغ تولید مجموعه هایی در ارتباط با داستان های آگاتا کریستی رفته و هر چند وقت یکبار، یکی از آنها را به صورت مجموعه مستقل تلویزیونی تهیه می کند. این شبکه خبر از تولید حداقل شش مجموعه براساس نوول های هرکول پوآروی آگاتا کریستی داده است.

همبازی های مالکوویچ در جنایت های آ بی سی بازیگرانی همچون روپرت گرینت، اندرو بوچان و برانوین جیمز هستند. سارا فلپس فیلمنامه سه قسمت مجموعه را نوشته و آلکس گاباسی کارگردان هر سه اپیزود خواهد بود.

فلپس قبل از این هم تعدادی از داستان های آگاتا کریستی را برای بی بی سی، تبدیل به فیلمنامه کرده است. داستان جنایت های آ بی سی در دهه 30 میلادی اتفاق می افتد و پوآرو به دنبال پیدا کردن ردپایی از یک جنایتکار حرفه ای و سریالی است. این قاتل پس از هر قتل خود، یک برگ راهنمای آ بی سی اداره راه آهن را به جا می گذارد.

فیلمبرداری این درام پرتنش و پرکشش ماه آینده آغاز می شود. مالکوویچ که از بازی در نقش پوآرو بسیار هیجان زده به نظر می رسد می گوید: «این یک داستان تلخ و بی رحم درباره دروغ و خشونت است. خیلی خوشحالم که فرصت بازی در نقش یکی از معتبرترین کاراکترهای تاریخ سینما و تلویزیون را در چنین داستان پرتنشی به دست آورده ام.

قبل از این تعداد زیادی بازیگر در نقش هرکول پوآرو بازی کرده اند. به همین دلیل کار من برای خلق دوباره این کاراکتر جلوی دوربین کار بسیار سختی است. امیدوارم بتوانم هرکول پوآروی خوبی را در معرض دید تماشاگران و منتقدان سختگیر قرار دهم.»

مجموعه تازه هرکول پوآرویی شبکه بی بی سی برای نمایش اواخر سال جاری میلادی آماده می شود.