آرشیو دو‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۸۰۴
صفحه آخر
۲۴
قاب

«شگفت انگیزها 2» رکورد «دوری» را می شکند؟

یک یورش کارتونی تازه در سینماهای جهان

وصال روحانی

14 سال بعد از اکران «شگفت انگیزها» قسمت دوم این کارتون محیرالعقول دور تازه ای از پول پارو کردن را برای کمپانی های تولیدکننده خود یعنی والت دیسنی و پیکسار آغاز کرده است. این انیمیشن که به موازات نامش واقعا شگفت آور است، روز پنجشنبه گذشته فقط در چند سئانس محدود در سطح امریکا 6/2 میلیون دلار فروش کرد و از صبح جمعه که در بیش از 4200 تالار در این کشور و کانادا به نمایش درآمد، گیشه درخشانی را با رقمی فراتر از 100 میلیون دلاربه ثبت رساند و بعید است در شمارش نهایی بلیت ها در صبح روز دوشنبه (امروز) رکورد «پیدا کردن دوری» در زمینه بهترین شروع اکران تاریخ در میان فیلم های کارتونی را نشکند.

پس از «شرلوک گنومس» کارتونی که در اواخر اسفند 1396 به نمایش درآمد، «شگفت انگیزها 2» نخستین فیلم کاملا کارتونی سال 2018 است که در سطح وسیعی از امریکای شمالی به نمایش درمی آید و سایر کارتون های اکران شده طی این مدت یا در سطح محدودتری پخش شده یا ادغامی از کاراکترهای کارتونی و زنده بوده اند. «شگفت انگیز ها 2» توسط براد برد ساخته شده و وی هم سناریو را نوشته و هم فیلم را کارگردانی کرده است و در میان صداپیشه هایش ساموئل ال جکسون، هالی هانتر و کریگ دی نلسون کهنه کار هم مشاهده می شوند.

در سال 2014 که مهر تایید نهایی برای ساخت قسمت دوم این فیلم خورد، «برد» با این سوال مواجه بود که چگونه فیلمی را بسازد که مضمونش به کلی با ده ها اثر سینمایی دیگر متفاوت باشد؟

درنهایت او توانست کاراکترهای معروف فیلم «شگفت انگیزها» با نام های باب، دش، ویولت و «جک جک» را ولو با صداهایی تازه به صحنه بازگرداند.