آرشیو چهار‌شنبه ۶ تیر ۱۳۹۷، شماره ۶۸۱۲
صفحه آخر
۲۴
پیشنهاد

به پاس ایران دوستی و تلاش برای سرزمین مان

کارلوس کی روش شهروند افتخاری ایران شود

اردشیر رستمی (شاعر و گرافیست)

فوتبال ما با کارلوس کی روش وارد مرحله دیگری از تاریخ اش شد؛ به جرات می توان گفت تیم ملی فوتبال ایران به قبل و بعد از کارلوس کی روش تقسیم می شود. این سرمربی بزرگ بهترین خاطره ها را برای میلیون ها ایرانی در عرصه فوتبال در یک دهه اخیر ساخته است.

کی روش در همه این سال ها با تلاشی منحصر به فرد، نگاه استادانه و با تخصص تحسین برانگیز، تیم ملی فوتبال را در زمین بازی و بیرون آن، بخوبی مدیریت کرده است. شناخت اجتماعی و روانی دقیق آقای سرمربی از بازیکنان و رهبری خلاقانه ملی پوش ها، همچنین تعامل با مدیران ورزشی، تیم ملی فوتبال با شخصیت و پرامیدی ساخته و حمایت بی پایانش از تیم ملی و تلاش های خستگی ناپذیر، ایران دوستی کارلوس کی روش را محبوب میلیون ها ایرانی کرده و در ذهن و جان چند نسل از ایرانی ها جای گرفته است.

او به رغم محدودیت های ناشی از تحریم و لغو دیدار های تدارکاتی تیم ملی، گاهی وقت ها عدم دریافت بموقع دستمزد، نتایح ارزشمند و تحسین برانگیزی را در سال های فعالیتش در تیم ملی کسب کرده، از طرفی تیم ملی فوتبال سرزمین مان را در جایگاه خوبی در رتبه بندی های جهانی نگاه داشته است.

او شخصیتی احترام برانگیز دارد و با درهم آمیختن جسارت، صداقت، رک گویی، تعصب و دلسوزی توانسته موفقیت های تحسین برانگیزی را در فوتبال ایران رقم بزند و به افزایش رضایت عمومی و گسترش شادی ایرانیان بسیار کمک کند. او سال ها بر لب های مردم نه چندان شاد ایران لبخند نشانده؛ پیشنهاد می کنم به ریاست محترم جمهوری حسن روحانی و مدیران ارشد تصمیم گیر به پاس این همه تلاش و تقدیر از او و ایران دوستی این سرمربی بزرگ، همچنین نشان دادن روحیه و فرهنگ قدرشناس ایرانی ها، کارلوس کی روش - مردی که همراه شادی و اندوه ایرانی ها بوده - شهروند افتخاری ایران شود.