آرشیو یک‌شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۷، شماره ۶۸۲۱
فن آوری
۸

توئیتر 70میلیون اکانت را مسدود کرد

میترا جلیلی

توئیتر در راستای مقابله با اخبار جعلی، 70میلیون اکانت را در مدت 2 ماه (ماه های مه و ژوئن) معلق کرد که به این ترتیب موفق شد یک رکورد مناسب بر جای بگذارد.

در واقع توئیتر در مدت دوماه، هر روز بیش از یک میلیون اکانت جعلی یا اکانت حاوی اخبار دروغ و جعلی را مسدود کرد تا چرخه اطلاع رسانی به کاربران با اشتباه و دروغ کمتری همراه شود. تنها در ماه مه هر هفته بیش از 9.9میلیون اکانت جعلی یا حاوی اخبار دروغ در توئیتر شناسایی شد در حالی که این رقم در دسامبر 2017، 6.4میلیون بود.

البته توئیتر در کنار حذف اکانت های خاطی یا جعلی، تلاش کرد با آپدیت هایی مشخص به نظارت و رصد فعالانه محتواهای موجود در این شبکه اجتماعی بپردازد و به این ترتیب به کاربران کمک کند تا قربانی اخبار دروغ نشوند.

برخی معتقدند در حالی که تعداد کاربران فعال ماهانه این شبکه اجتماعی، 336میلیون نفر است، حذف 70میلیون اکانت می تواند بر تعداد کاربران و تولید محتوا در این شبکه اجتماعی تاثیر بگذارد اما درمقابل، برخی دیگر چنین اکانت هایی را اکانت های خاموش می دانند و اعتقاد دارند که حذف آنها درنهایت، تاثیر چندانی بر میزان فعالیت کاربران در این شبکه اجتماعی و تولید محتوا نخواهد داشت در غیر این صورت حذف این تعداد اکانت می توانست برای توئیتر یک فاجعه باشد.

توئیتر هم در یک پست وبلاگی اعلام کرد که در نتیجه رشد و پیشرفت تکنولوژی در طول سال گذشته، حذف اکانت های جعلی، خشونت آمیز و سخنان سرشار از تنفر در سال جاری رشد 214درصدی داشته است.