آرشیو چهار‌شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۴۹
اقتصادی
۴

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران خبر داد

بلاتکلیفی 6000 واحد مسکن مهر در استان تهران

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از راکد بودن حدود 6 هزار مسکن مهر پایتخت خبر داد. این وضعیت در حالی است که مردم سال هاست منتظر تکمیل خانه های خود هستند و دولت هم طرح جایگزینی اجرا نکرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نادر محمدزاده با بیان این که 6 طرح تفصیلی، 3 طرح بافت فرسوده، 10 طرح هادی روستایی و یک طرح هادی شهری در معاونت معماری و شهرسازی به تصویب رسید، افزود: همچنین 8 واحد صنفی و شهرک صنعتی، 67 واحد تولیدی کشاورزی و 31 واحد خدماتی در راستای اقتصاد مقاومتی و اشتغال در استان تهران مجوز دریافت کردند.وی یادآور شد: اداره کل راه و شهرسازی استان تهران متعهد به ساخت 100 هزار و 149 واحد مسکن مهر در شهرهای بالای 25 هزار نفر بوده که تا پایان بهار امسال، 94 هزار و 526واحد (94 درصد) کل مساکن مهر بهره برداری و به متقاضیان تحویل داده شده است. پروژه های باقیمانده عمدتا راکد و در مرحله تعیین تکلیف هستند.گفتنی است سرعت پائین تکمیل مسکن مهر وزارت راه و شهرسازی دولت روحانی از بی برنامگی و بی میلی مسئولان نسبت به تکمیل مسکن مهر رنج می برد و متاسفانه برنامه جایگزینی هم عملیاتی نشده است، این در حالی است که مردم سال هاست منتظر تکمیل خانه های خود هستند. عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی به جای اهتمام به تکمیل این پروژه ملی، مدام به آن حمله می کند و به نظریه پردازی در زمینه هایی که به حوزه مسئولیت او ارتباط ندارند می پردازد.تعدادی از متقاضیان مسکن مهر فاز 5 شهر پردیس در هفته های اخیر خواستار تحویل واحدهای مسکونی خود شده و به همین منظور و به نشانه اعتراض در محل ورودی این فاز چادر زدند.

متقاضیان واحدهای مسکن مهر فاز 5 پردیس می گفتند 6 سال است در انتظار دریافت واحدهای خود به سر می برند و باوجود پرداخت هزینه در چند نوبت هنوز واحدهایشان تحویل نشده است.

دولت باید برای این مردم که عمدتا پس انداز زندگی خود را به امید خانه دار شدن در اختیار دولت گذاشته اند فکری کند و با بهانه های گاه و بیگاه آنها را بلاتکلیف نگذارد.