آرشیو چهار‌شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۷، شماره ۴۳۷۱
بازار دیجیتال
۲۶
نورسیده

معرفی عضو ارزان قیمت خانواده سرفیس

آی تی ایران: اگر به دنبال خرید یک لپ تاپ یا تبلت خوب بوده باشید، حتما با سری سرفیس آشنا شده اید چون با کیفیت ترین لپ تاپ و تبلت های ویندوزی دنیا را امروز مایکروسافت تولید می کند. این خانواده بزرگ که شامل سرفیس استودیو، سرفیس بوک، سرفیس پرو و سرفیس لپ تاپ است حالا عضو جدیدی را کنار خود می بیند که سرفیس گو (Surface Go) نام دارد. این محصول جدید یک تبلت 10 اینچی است که با قیمت بسیار مناسب 399 دلاری وارد بازار می شود.

یکی از برتری های سرفیس گو نسبت به آی پد یا کروم بوک، سیستم عامل این دستگاه است. سرفیس گو هم مانند سایر اعضای خانواده خود سیستم عامل ویندوز کامل را دارد و شما می توانید نرم افزارهای کامل را روی این دستگاه نصب کنید و همین عامل کمک می کند تا این دستگاه مثل کروم بوک یا آی پد فقط یک موبایل بزرگ نباشد و کارآیی یک کامپیوتر را داشته باشد. سرفیس گو تنها 500 گرم وزن دارد و به پورت یو اس بی نوع C مجهز شده است. به گفته نویسنده وب سایت Cnet این تبلت ابعاد بسیار خوب و طراحی بی نظیری دارد، به راحتی در یک کیف کوچک جا می شود و خیلی راحت می توان در هر شرایطی از آن استفاده کرد. به گفته او مهم ترین برتری سرفیس گو قلم فوق العاده، کیک استند بی نظیر (پایه ای که تبلت را نگه می دارد) و بهترین صفحه کلید در این کلاس است که به شکلی مینیاتوری همه اینها را در دستگاهی کوچک جای داده اند. شما می توانید این دستگاه را از طریق پورت مخصوص شارژ یا USB-C شارژ کنید. داشتن دو پورت برای شارژ به شما امکان می دهد بتوانید هم از پورت USB استفاده کنید و هم همزمان تبلت را شارژ کنید.

آنچه تا به حال از سخت افزار این محصول می دانیم آن است که از پردازنده Intel Pentium Gold Processor 4415Y CPU بهره می برد و رم 4 یا 8 گیگابایتی دارد. نمایشگر 10 اینچی این دستگاه وضوح 1800 در 1200 پیکسلی دارد و در دو نسخه 128 و 256 گیگابایتی عرضه می شود. دوربین پشت آن 8 مگاپیکسلی و دوربین جلوی آن 5 مگاپیکسلی است. اگر هم علاقه دارید این تبلت را به یک لپ تاپ کامل تبدیل کنید می توانید کیبورد مخصوص این دستگاه را به قیمت 99 دلار برای مدل ساده و 129 دلار برای مدل آلکانتارا خریداری کنید. همچنین می توانید ماوس کوچک و زیبایی که برای این دستگاه طراحی شده را با 35 دلار بخرید. اگر هم اهل طراحی هستید سرفیس بهترین قلم دیجیتالی دنیا را در اختیار دارد که دارای کمترین تاخیر و بیشترین دقت در میان دیگر رقبا است. این قلم هم به صورت جداگانه و به قیمت 99 دلار فروخته می شود. در خط تولید سرفیس جای یک تبلت 10اینچی و همچنین یک موبایل خالی بود. حالا مایکروسافت یکی از این خلاها را به خوبی پر کرده است. این تبلت قرار است از دوم آگوست وارد بازار شود و پیش سفارش آن هم از همین امروز در آمریکا، انگلستان و استرالیا آغاز شده است.