آرشیو چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۴۹
اقتصادی
۴

یک مسئول: گوشت گوسفند در این هفته هم گران شد!

در حالی که قیمت گوشت، هفته گذشته به 51 هزار تومان رسیده بود رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی، از افزایش یک هزار تومانی این کالا در هفته جاری خبر داد.

علی اصغر ملکی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش مجدد یک هزار تومانی نرخ گوشت در بازار خبر داد و اظهار کرد: هر کیلوگرم شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ 46 تا 48 هزار تومان به مغازه دار و 51 تا 52 هزار تومان به مشتری عرضه می شود. قیمت عمده فروشی هر کیلوگرم دام زنده سبک در میادین میوه و تره بار هم 21 تا 22 هزار تومان و در خرده فروشی 24 تا 25 هزار تومان است.وی خروج بی رویه و غیرقانونی دام از مرزهای غربی ایران به سمت عراق را دلیل اصلی افزایش قیمت گوشت در هفته های اخیر در بازار اعلام کرد و افزود: نوسان نرخ ارز انگیزه قاچاقچیان در افزایش قاچاق دام زنده تاثیر بسزایی داشته است چرا که آنها هر کیلوگرم گوسفند زنده را با نرخ 30 هزار تومان در بازار عراق عرضه می کنند و در مقابل دلار می گیرند.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در پاسخ به این سوال که برخی افراد به سبب افزایش دما، صادرات رسمی و غیر رسمی دام را بهانه ای برای افزایش قیمت گوشت می دانند، بیان کرد: بنابر مستندات موجود قاچاق دام از غرب و جنوب غرب ایران به سمت عراق انجام می شود.

ملکی با پیش بینی قیمت گوشت در بازار، گفت: با استمرار روند خروج غیر قانونی دام زنده، قیمت گوشت قرمز بی رویه در بازار افزایش خواهد یافت و انتظار می رود تدابیری برای این موضوع اندیشیده شود تا در پایان مرداد همزمان با عید قربان با کمبود دام و افزایش چشمگیر قیمت در بازار روبه رو نشویم.

وی با اشاره به اینکه رکود سنگینی بر بازار گوشت حاکم است، افزود: این درحالی است که قبلا با وجود رونق بازار، قیمت گوشت با نوسان چشمگیری روبه رو نبود.گفتنی است، گوشت گوسفندی در هفته گذشته با افزایش یک هزار تومانی به کیلویی 51 هزار تومان رسیده بود.