آرشیو چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۷، شماره ۳۱۹۱
حوادث
۱۱

سرقت برای خرید خودروی لوکس

شرق: سارقی که به دلیل علاقه به خودروهای گران قیمت دست به سرقت می زد، دستگیر شد.

رئیس کلانتری 130 نازی آباد از دستگیری سارق منزلی خبر داد که با مصدوم کردن مدیر ساختمان از محل متواری شده بود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس پیشگیری تهران، سرهنگ رسول جهانی گفت: حدود ساعت 11:30 سه شنبه شب ماموران کلانتری از سوی مرکز پلیسی 110 در جریان یک فقره درگیری بین مرد و زنی در مجتمعی مسکونی در خیابان نیک نام قرار گرفتند. بنابراین گروهی از ماموران به محل رفتند و خانمی به آنها مراجعه کرد و در حالی که جراحتی سطحی روی بدنش بود، از متواری شدن یک سارق منزل خبر داد. سرهنگ جهانی در ادامه گفت: خانم که مدیر ساختمان بود، شرح داد در خانه بوده که یکی از ساکنان زنگ زده و گفته است فرد غریبه ای را جلوی واحد طبقه اول دیده است. این زن سپس به سرعت خودش را رسانده و دیده جوانی کیف به دست در حال خروج از آپارتمان است و وقتی علت حضور او را پرسیده، مرد غریبه او را هل داده و به او حمله کرده است.

این مقام انتظامی افزود: بر اساس مشخصاتی که شاکی اعلام کرده بود، تلاش ماموران شروع و متهم 24 ساله انتهای کوچه در حالی که کیف بزرگی در دست داشت، دستگیر شد. از داخل کیف سارق مقدار زیادی طلاجات به قیمت حدود 100 میلیون تومان و نیز یک دستگاه هارد کامپیوتر و مدارک هویتی کشف شد.

به گفته سرهنگ جهانی، متهم در بازجویی اولیه گفت: از بالکن وارد طبقه اول شدم و پس از شکستن قفل داخل واحد مسکونی رفتم، ماه گذشته هم از یکی دیگر از واحدهای آن ساختمان سرقت کرده بودم.

ضمنا متهم انگیزه سرقت را خرید خودروی لوکس عنوان کرد و گفت از آنجایی که عاشق ماشین گران قیمت است، قصد داشته با سرقت های سریالی هزینه خرید خودروی لوکس را فراهم کند. متهم در مورد علاقه اش به خودروی لوکس گفت: هر جا خودروی لوکس مدل بالا می دیدم از راننده خواهش می کردم با خودروی او عکس بگیرم.