آرشیو چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۷، شماره ۳۱۹۱
حوادث
۱۱

پنج قاره

تلفات موج گرمای کانادا به 70 نفر رسید

موج گرمای هفته پیش استان کبک حدود 70 شهروند کانادا را به کام مرگ کشیده است. 34 قربانی گرما از ساکنان شهر 5/1 میلیون نفری مونترال هستند.

دمای کبک از هفته پیش رو به کاهش نهاده و پیش بینی می شود که بیشینه و کمینه دمای شهر مونترال به 27 و 13 درجه سانتی گراد برسد.

رسانه های محلی گزارش داده اند بیشتر فوتی ها مردان 50 سال به بالایی بوده اند که به شدت بیمار بوده و به تنهایی و بدون تهویه مطبوع زندگی می کردند.موج گرما و رطوبت بالا یکشنبه هفته پیش استان کبک را فراگرفت تا حدی که بیشینه دما به 35 درجه سانتی گراد رسید که 20 درجه از دمای متعارف این هنگام از سال بیشتر بود.به گزارش ایرنا، «جاستین ترودو»، نخست وزیر کانادا، هفته پیش در توییتی با اعلام همبستگی با خانواده های جان باختگان، نوشت: هم وطنان مراقب خود و خانواده هایشان باشند.

موج گرمای اخیر پس از آن روی می دهد که صد کانادایی در سال 2010، در شهر مونترال جان خود را در نتیجه گرمازدگی از دست دادند.

خطر وقوع توفان «ماریا» در ژاپن

با نزدیک شدن توفان ماریا، از 55 هزار نفر از سکنه استان «اکیناوا»ی ژاپن درخواست شده خانه های خود را تخلیه کنند.

به ساکنان شهر میاکوجیما در استان اکیناوا که تعداد آنها بیش از 55 هزار نفر است، توصیه شده به دلیل احتمال وقوع توفان ماریا، خانه های خود را تخلیه کنند.پیش از این سازمان هواشناسی ژاپن نسبت به نزدیک شدن توفان ماریا به جزیره های ساکیشیما هشدار داده بود. همچنین از شهروندان درخواست شده بود اقدامات امنیتی را در نظر گرفته، از نزدیک شدن به دریا خودداری کرده و غیر از موارد ضروری از رفت وآمد در خیابان پرهیز کنند.

در روزهای اخیر بارش شدید باران که موجب وقوع سیلاب و رانش زمین در مناطقی از ژاپن شده، به کشته شدن دست کم 132 نفر انجامید و هنوز نزدیک به 80 نفر در پی این حوادث مفقود هستند.