آرشیو چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۷، شماره ۶۸۲۳
اقتصادی
۵

هما و آسمان؛ رکورددار تاخیرهای پروازی

دو شرکت هواپیمایی ایران ایر و آسمان با کسب 18 درصد تاخیر در کل پروازهای خردادماه، بیشترین میزان تاخیرهای پروازی را به خود اختصاص دادند.

به گزارش مهر، از نظر میزان تاخیر نسبت به تعداد کل پرواز ایرلاین، شرکت هواپیمایی کارون با در اختیار داشتن 47 درصد تاخیر در پروازها بیشترین آمار تاخیرهای پروازی نسبت به سایر شرکت های هواپیمایی را داشته است. این شرکت در خرداد امسال 213 سورتی پرواز انجام داد که 113 پرواز (53 درصد) را بموقع و 100 پرواز (47 درصد) را با تاخیر به پایان رسانده است. همچنین شرکت هواپیمایی آتا با کسب 43 درصد تاخیرهای پروازی در رتبه دوم از این منظر قرار گرفت. رتبه سوم تاخیرهای پروازی نیز از سوی ایران ایر و آسمان به صورت مشترک با داشتن 37 درصد تاخیر در پروازها کسب شد.

شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) 787 سورتی پرواز در خرداد انجام داد که 494 پرواز (63درصد) در زمان مقرر و 293 پرواز (37 درصد) دیرتر از زمان اعلام شده به پایان رسیده است.آسمان نیز 774 پرواز انجام داد که 484 پرواز آن بموقع و در 290 پرواز با تاخیر بوده است. همچنین بر اساس اعلام سازمان هواپیمایی کشوری سهم دو شرکت هواپیمایی ایران ایر و آسمان از کل پروازهای انجام شده در خردادماه 18 درصد بوده که این دو شرکت بیشترین میزان تاخیرها را نسبت به پروازهای خرداد داشته اند.