آرشیو چهار‌شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۴۹
شهرستان ها
۷

امام جمعه اردبیل: اقدام قرارگاه خاتم الانبیا در حل بحران آب خوزستان تحسین بر انگیز است

امام جمعه اردبیل گفت: اقدام قرارگاه خاتم الانبیاء در حل بحران آب آشامیدنی خرمشهر و آبادان که کار شش ماهه را در عرض دوهفته تمام و آب منطقه را تامین کرد تحسین برانگیز است.

آیت الله سیدحسن عاملی افزود: قرارگاه عظیم سازندگی خاتم الانبیاء سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بعد از جنگ تحمیلی تابه حال خدمات سرنوشت سازی برای کشور انجام داده و بحران های بزرگی را حل کرده است.

وی افزود: افتتاح فاز دوم پالایشگاه عظیم ستاره خلیج فارس نیز دومین اقدام ارزشمند قرارگاه عظیم سازندگی خاتم الانبیاء بود، این پالایشگاه در خاورمیانه نظیر ندارد و توسط قرارگاه با دانش فنی بومی ساخته شده و شرکت های بزرگ مثل توتال را به حیرت واداشته است، ظرفیت این پالایشگاه 360 هزار بشکه در روز است.

وی بیان کرد: روزانه 36 میلیون لیتر بنزین، 14 میلیون لیتر گازوئیل، 4 میلیون لیتر گاز مایع، 3میلیون لیتر سوخت جت و 130 تن گوگرد با ظرفیت ذخیره سازی 11میلیون بشکه فرآورده نفتی از جمله قابلیت های پالایشگاه عظیم ستاره خلیج فارس است.

خطیب جمعه اردبیل گفت: فقط با اجرای فاز یک این پالایشگاه تا حال از خروج 5 میلیارد و 400 میلیون دلار از کشور ممانعت شده است و بعد از اجرای فاز 3، کشور ما قادر خواهد بود روزانه 25 میلیون لیتر بنزین صادر کند.

وی عنوان کرد: این پالایشگاه از بخش عظیمی از خام فروشی جلوگیری خواهد گرد و اگر این پالایشگاه نبود، قطعا کشور ما در تامین 80 میلیون لیتر بنزین مصرف روزانه به بحران می رسید.

عاملی اظهار کرد: آنچه در مورد قرارگاه مهم است اینکه این قرارگاه با دیون سنگین دولت به این قرارگاه کار می کند در حالی که هیچ پیمانکار خصوصی بدون پول قادر به کار نیست و این جواب کسانی است که می گویند قرارگاه دست بخش خصوصی را بسته است، قرارگاه منتظر می ماند وقتی هیچ بخش خصوصی بخاطر اوضاع مالی دولت حاضر به کار نمی شود، قرارگاه وارد شده و با همت جهادی کار را شروع می کند.