آرشیو چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۴۹
شهرستان ها
۷

استاندار خبر داد

وجود 17 روستای بدون بیکار در گیلان

استاندار گیلان از وجود 17 روستای بدون بیکار با اشتغالزایی یکهزار و 125 نفر دراین استان خبر داد.

رشت - خبرنگار کیهان: مصطفی سالاری استاندار گیلان که در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری این استان سخن می گفت اظهار داشت: برای تحقق این مهم 22 میلیارد تومان تسهیلات پیش بینی شده که امیدواریم حمایت های لازم ازسوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این راستا صورت پذیرد.

وی همچنین از انتخاب مشاور برای طرح جامع گردشگری گیلان خبر داد و افزود: با توجه به تعریف 32 محور گردشگری در گیلان، تاکنون 4 هزار نقطه ازسوی بخشداران و شورای روستاهای استان برای اجرای محورهای گردشگری معرفی شده که مشاور طرح جامع گردشگری، ضمن ارزیابی جانمایی های صورت گرفته، مکان مناسب برای اجرای محورهای گردشگری استان را نهایی خواهد کرد.

استاندار گیلان در ادامه بر ضرورت تسریع در اجرای طرح های بوم گردی این استان تاکید کرد و گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان به عنوان صاحب کار باید به صورت جدی تر در حوزه اجرای این طرح ها ورود کرده وکم کاری ها را گزارش دهد.

وی در بخش دیگر سخنان خود از اجرای طرح هزار روستا و هزار ورزشگاه در روستاهای گیلان خبر داد و افزود: در جانمایی زمین های ورزشی این طرح که در سال جاری اجرایی می شود، باید وجود امکانات زیرساختی نظیر شبکه آب و برق و جاده دسترسی لحاظ شود.