آرشیو چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۴۹
شهرستان ها
۷

اجرای طرح دریابست در بوشهر

طرح دریابست برای ممنوعیت صید گونه های آبزی در آبهای استان بوشهر اجرا شد.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: طرح دریابست براساس تصمیم کمیته مدیریت صید در آب های این استان به مدت 15 روز ادامه دارد و با آغاز زمان صید میگو به پایان می رسد.

مهرداد آهنگرمقدم افزود: با اجرای این طرح هیچ شناور صیادی از 15 تیرماه تا زمان آغاز فصل صید میگو در اول مرداد ماه اجازه فعالیت صید آبزیان را در آبهای استان بوشهر ندارند.

وی اضافه کرد: در صورت هرگونه فعالیت شناورهای صیادی در این مدت در آبهای استان بوشهر به عنوان متخلف شناخته شده و طبق قانون با آنان برخورد می شود.

معاون صید و بنادرماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر اظهار داشت: با توجه به اینکه از اوائل فصل زمستان تا اوائل بهار فصل باروری و تخم ریزی ماهیان و پس از آن زمان بازسازی آبزیان است اجرای طرح دریابست فرصتی برای تنفس دریا به شمار می آید.

آهنگرمقدم ادامه داد: همچنین با اجرای طرح دریابست از پراکنده شدن ذخیره میگو پیشگیری و فرصتی ایجاد می شود که این آبزی به سایز مشخصی برسد و صیادان بتوانند صید با ارزش و اقتصادی بهتری داشته باشند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: با اجرای طرح دریابست از ورود چندین هزار ادوات صید به دریا که منجر به تخریب برخی از زیستگاه ها می شود، جلوگیری خواهد شد.

وی رسیدن ماهیان به اندازه مشخص، انجام تعمیراساسی شناورها و بهسازی آنها، جلوگیری از تخلف صیادی و صید غیرمجاز را از جمله هدف های اجرای طرح دریابست عنوان کرد.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: با اجرای این طرح، امکان شناسایی شناورهای صیادی متجاوز کشورهای همسایه به آبهای خلیج فارس نیز فراهم می شود.